Renault ja Nissan võtavad üle Avtovazi

Postimees
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: SCANPIX

Renault ja Nissan suurendavad oma osalust Vene suurimas autotootjas Avtovaz, saades enda kätte firma kontrollaktsiapaki.

Prantsuse ja Jaapani partnerid loodavad, et kolme ettevõtte tihedam koostöö aitab kokku hoida kulusid. Renault’ ja Nissani mudelid hakkavad samuti edaspidi valmima Togliattis Avtovazi tehases.
Tehing jõustub 2014. aastal. Sellekohase leppe allkirjastasid ettevõtted Pariisis.

Renault’le-Nissanile hakkab kuuluma 67,13 protsenti ühisettevõttest, mis kontrollib 75 protsenti Avtovazi aktsiatest.

Kahe aasta jooksul investeerib Renault 300 ja Nissan 450 miljonit dollarit ühisettevõttesse.
Togliatti tehas on maailmas üks võimsamaid, sest aprillis hakkas tööle uus tootmisliin, kus võib valmistada kuni 1,6 miljonit autot aastas. Samuti on Renault ja Nissan ühiselt maailma suuremaid autotootjaid. Renault’ käes on 43,4 protsenti Nissani aktsiatest, samas Nissan omab 15 protsenti Renault’ osakuist.

Mazda ja Fiat arendavad sportautot

Fiat ja Mazda lõid käed, et arendada kahekohalist sportautot Alfa Romeo brändi jaoks, ühendades sellega Mazda rotsteri stiili ja erinevad mootorid, kirjutas BBC.
Autod ehitatakse Mazda tehases Hiroshimas. Uued mudelid baseeruvad Mazda tuntuimal sportautomudelil – MX 5. Uue auto tootmist on kavas alustada 2015. aastal.

Mazda mullune kahjum oli 1,3 miljardit dollarit ja firma püüab nüüd kulusid kokku hoida. Fiati juht Sergio Marchionne ütles, et koos Mazdaga luuakse huvitav ja stiilne auto, mis järgib Alfa Romeo traditsioone.

Nissan sihib Hiina turgu
Nissani luksusauto bränd Infiniti avas peakorteri Hongkongis, et olla lähemal perspektiivikale Hiina turule. Nissani boss Carlos Ghosn ütles BBC-le, et Infiniti turuosa Hiina luksusautode müügis peab kasvama praeguselt kolmelt 10 protsendile. Mullu õnnestus müüa ligi 20 000 mudelit Hiinas, mis on praegu maailma suurim automüügiturg. Tänavu loodab firma müüa seal poole rohkem autosid.

Ghosn ütles peakorteri kolimise kohta, et Infiniti tahab olla globaalne autobränd, mille põhiturg on USAs ja Hiinas. 2014 hakkab Nissan kahte Infiniti mudelit ka Hiinas tootma. Hiina turule sobivad pikendatud kerega masinad, sest üldjuhul on roolis palgatud autojuht ja sõitja vajab mugavat ruumi tagaistmel.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles