Swedbank kasutab klientide tagasiside kogumiseks, uurimiseks ja töötlemiseks spetsiaalset soovitusindeksi meetodit. Selle meetodi töötas 2003ndal aastal välja USA päritolu strateeg ja konsultant Frederick Reichheld. Soovitusindeksi võlu peitub lihtsuses – kliendid ei pea raiskama aega pikkade tagasisidevormide peale, mistõttu on nende vastused spontaansemad ja ausamad. Peale teeninduskontakti saadab pank kliendile hiljemalt nädala jooksul lühikese ankeedi, kus küsib „Kui suure tõenäosusega soovitaksite viimase teeninduskogemuse põhjal Swedbanki oma headele sõpradele või kolleegidele?“ Lisaks küsitakse kliendilt lihtne küsimus „Miks?”
Soovitusküsimus esitatakse 11-pallisel skaalal: hinnanguskaalal 0-10 punkti peetakse soovitajateks 9-10 palli ja mittesoovitajateks 0-6 palli andnuid. 7-8 on neutraalsed kliendid. Soovitusindeks ise arvutatakse lihtsa lahutustehtena, kus soovitajate osakaalust võetakse maha mittesoovitajate osakaal.
Järgneb intervjuu Lee Vardjaga.
Kuidas uuringuprotsess välja näeb?
• Iganädalaselt koostame eelmisel nädalal meie töötajatega kontaktis olnud klientidest valimid- kaasatud on nii kontori, kõnekeskuse kui ka internetipanga kontaktid
• Reegel on, et üks klient saab maksimaalselt kord nelja kuu jooksul ühe küsitluse.
• Klientidele saadame e-maili / pangateate palvega vastata küsimustikule
• Postitame ca 3500 ankeeti nädalas.
• Iga laine järel saame ülevaate hinnangutest ja klientide kommentaaridest töötajate, ametikohtade, segmentide, valdkondade, toodete jms. lõikes.
• Klientide vabad kommentaarid ja hinnangud jõuavad iganädalaselt kliendisuhte eest vastutavate töötajateni.
• Kontorijuhatajal või tema poolt volitatud töötajal on kohustus mittesoovitanud kliendiga kontakteeruda ning saada täiendavaid selgitusi hinnangule ning lahendada kliendi probleem.