Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Rail Garant: me pole saanud Kanajevilt ei ostu- ega müügipakkumist

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Muuga sadam
Muuga sadam Foto: Mihkel Maripuu

Vene transpordikontserni Rail Garant esindaja sõnul pole Muuga sadamas tegutseva konteinerterminali omanik Anatoli Kanajev teinud Rail Garantile pakkumist oma terminali müümiseks ega Vene firma tulevase terminali äraostmiseks.

Rail Garant Groupi pressiesindaja Jelena Davõdenko ütles BNS-ile, et ettevõte pole Kanajevilt saanud ettepanekut Rail Garanti arendatava terminali äraostmiseks ning Rail Garant oma projekti müüa ei plaani.

«Kanajev ei pakkunud ka oma äri meile müügiks. Kui ta seda teeb, siis kaalume seda pakkumist,» sõnas Davõdenko. «Tegeleme praegu oma terminali ehitusega Muuga sadamas ja projekt kulgeb plaanipäraselt.»

Kanajev ütles ajalehe Eesti Päevaleht teatel eelmisel nädalal, et tahtis Rail Garanti Muuga projekti ära osta. Samas märkis ta, et pole kindel, et pärast teema kajastamist ajakirjanduses tehing toimub.

Postimees kirjutas 8. mail, et Kanajev on pakkunud oma firmat, mis muuseas haldab Muuga konteinerterminali Vene firmale Rail Garant müüa. Ärimees eitas seda ning lubas Postimehe valdusesse sattunud müügipakkumise osas politseile avalduse esitada, kuna viimasel pole aimugi, kust selline müügipakkumine tekkida võis.

14. mail teatas Kanajevi suhtekorraldaja, et avaldust veel esitaud pole.

Konfidentsiaalne müügipakkumine oli adresseeritud Vene päritolu Rail Garant Finance’i kaasomanikule Sergei Guštšinile. Kirjas oli märgitud ostupakkumise osas kontaktideks Meelis Lao ning Aavo Koppel. Viimane oli kirja olemasolust teadlik, ent ei soovinud täpsustada, miks see koostati. Hilisemad katsed Koppelit tabada on luhtunud.

Rail Garandi näol on ettevõttega, mille Eestis registreeritud tütarfirma valis Tallinna Sadam hiljaaegu uue Muuga konteinerterminali käitajaks.

Sama lepingut tahtis saada ka Kanajev, kel on uue ehitatava terminali läheduses oma terminal, millega ta praegu monopoolset seisundit naudib. Kui leping oleks Kanajevile läinud, suurenenuks Transiidikeskusele kuuluva Muuga CT maht märkimisväärselt ning säilinuks ka turgu valitsev positsioon.

Ent nüüd, kui Rail Garant tuleval aastal uue terminali valmis saab, peab Kanajevi firma suure tüki koogist loovutama. 

Tagasi üles