Ford sai logo «pandimajast» tagasi

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Fordi logo.
Fordi logo. Foto: SCANPIX

Ford Motor sai Moody'selt tagasi investeerimisjärgu reitingu, misläbi vabanevad kõik laenude tagatiseks antud varad – sealhulgas ka kuulus «sinine ovaal».

Fordi tegevjuhi Alan Mulally sõnutsi on reitingukergitus «oluline verstapost» firmale, mis väljus suhteliselt kergete kriimustustega 2008. aasta kriisist – mis lennutas General Motorsi ja Chrysleri pankrottide ja riigiabi territooriumile.

«Fordi investeerimisjärku kaaludes oli meie põhiküsimus, kas ettevõte suudab oma tugevat sooritust säilitada,» ütles Moody’se esimene asepresident Bruce Clark.

«Me jõudsime järeldusele, et Fordi poolt tehtud pingutuste viljad on ilmselt pikaajalised.»

Moody's kiitis nii Fordi raha ja likviidsete varade seisu (32 miljardit dollarit märtsi seisuga) kui «kainet ja mõistlikku lähenemist tootmisele ja finantsasjadele». Ühtlasi tunnustas agentuur Fordi «üha konkurentsivõimelisemat» tootevalikut, kasvavat kasumlikkust Põhja-Ameerikas ja oskust tootmist jaenõudlusega vastavuses hoida.

«Me usume, et tänu nimetatud tugevustele suudab Ford säilitada investeerimisjärgu taseme ka vaatamata sektori jätkuvale ebakindlusele ja Euroopa turu nõrkusele,» ütles Moody’s.

Aprillis teenis Ford reitingutõusu Fitchilt. Kuna firmal on nüüd investeerimisjärgu reitingud kahelt juhtivalt agentuurilt (kolmas on Standard & Poor's), võidi tagatised tagasi nõuda.

GMil ja Chrysleril on «rämpsreitingud» kõigilt kolmelt agentuurilt.

Moody's ja teised tunnistasid Fordi «rämpsuks» aastal 2005, kui bensiinihindade tõusu tõttu langes teravalt inimeste huvi pikapite ja maasturite vastu.

Aastal 2006 pani firma panti kõik oma kodumaised varad, nende hulgas logo, F-150 pikapi ja Mustangi sportauto kaubamärgid, et hankida 23,5 miljardit dollarit laenuraha.

Kaks aastat hiljem osutus see summa Fordi elupäästjaks – kui finantskriis krediiditurud kinni külmutas ja Detroiti autotööstusele pea-aegu kabelimatsu andis.

Viimased kuus aastat on Ford Mulally taktikepi all teostanud laiapõhjalisi ümberkorraldusi, kärpides kulutusi, kaubeldes paremaks lepinguid ametiühingutega ning ühtlustades tootmistegevust kogu maailmas.

Aprillis kandis Ford ette, et oli kasumis juba 12 kvartalit järjest. Märtsis jätkati pärast 5-aastast pausi dividendide makseid.

Copyright The Financial Times Limited 2012

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles