Tallinnas peetavale esinduslikule lennundusfoorumile on kogunenud ligi 800 valdkonna tegijat – nende seas 85 lennufirma esindajad, kes tahavad leida võimalusi uute liinide avamiseks.
Tallinna liini avamine võib firmadele huvi pakkuda
Lennunduskonverentsi korraldamine on Tallinna Lennujaamale olnud ammune unistus, kasu võivad sellest lõigata kõik väheselgi määral lennutransporti kasutavad eestlased.
Enamik konverentsile tulnud firmadest praegu veel Tallinna ei lenda. Öelda, et pärast ühiseid aruelusid keeravad kõik oma õhulaevad Ülemiste poole, oleks liialdus, ent kas või paari-kolme lennufirma lisandumine tähendaks võitu.
Postimees rääkis konverentsil nelja lennufirma esindajaga, neist kolm kinnitasid teatud huvi Tallinna vastu. Turkish Airlines tegi seejuures juba ka teatavaks Istanbuli-Tallinna lennuliini avamise. See otsus ei sündinud mõistagi kohapeal, vaid on pikemate läbirääkimiste tulemus.
Turkish Airlinesi esindajate sõnul on tegemist suurema laienemiskavaga, mille eesmärk ei ole vaid eestlasi puhkama viia. Loodetakse ka transiitreisijatele ehk neile, kes lendaksid Istanbulist kaugemale edasi.
Millal liin täpselt alustab, ei tahtnud firma esindajad veel öelda, ent väitsid, et esialgu on nädalas kolm lendu.
Paar kuud tagasi tekitas elevust Wikipediasse ilmunud märge, et Saksa lennufirma Air Berlin avab kohe-kohe Berliini-Tallinna liini. Paraku osutus see valeks, kuid nagu kinnitas firmat foorumile esindama tulnud Stefan Demuth, ei ole ettevõte Tallinna võimalike sihtkohtade seast maha kriipsutanud. «Kõik kolm Balti riiki on praegu analüüsimisel,» kinnitas ta.
Samas nentis Demuth, et Air Berlin on lätlaste Air Balticuga võimaliku koostöö suhtes juba läbirääkimisi pidanud. Estonian Airiga sellist kokkusaamist olnud pole. Riia kasuks räägib Demuthi sõnul ka see, et tegemist on suurema riigiga, kust tuleb rohkem reisijaid.