Päevatoimetaja:
Sander Silm

Tulevik on emotsioonide, mitte tabelite päralt

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Adele Pao
Copy
Tulevik sõltub emotsioonidest, mitte numbritest
Tulevik sõltub emotsioonidest, mitte numbritest Foto: SCANPIX

Ärikonsultant Patrick Dixon rääkis Sampo liidrite foorumil, et Exceli tabelite asemel määravad nii ettevõtete kui ka euroala tuleviku inimeste emotsioonid.

Täna keskenduvad tulevikuarutelud pigem numbritele, inimesed teevad oma otsused aga hoopis emotsioonide põhjal, märkis Dixon.

Seepärast vajavad ettevõtted Dixoni kinnitusel ellujäämiseks rohkem kui ühte strateegiat, mis oleks ootamatuste korral tagataskust võtta.

«Maailm sinu ümber võib muutuda kiiremini, kui kulub koosoleku kokkukutsumiseks,» rääkis Dixon. Sündmustele tuleb aga reageerida kiiresti, sest kliendid reageerivad neile kiiresti ja emotsionaalselt.

«Ettevõtetel võib olla esmaklassiline juhtimine, ta võib olla innovaatiline ja tema brändid võivad hästi sihtrühma tabada, kuid ootamatute ja suure mõjuga muutuste vastu ei pruugi neist piisata,» kinnitab Dixon.

Klientide mõtetest, vajadustest ja tunnetest ei saa aga aru koosolekutel istudes, kõige paremad mõtted tulevad inimestel kodus, tukastades või autoga sõites. Et aga tõeliselt kasvada ja oma kliendiga sõbraks saada, tuleb ennast panna kliendi positsioonile.

Dixon tõi näite, et kõige jõukamad kliendid Tallinna restoranides on kruiisituristid, kes on enamasti üle 60 aasta vanad. Restoranid on aga romantilised, hämarad ja menüüd on kirjutatud väikeses kirjas, mida kõige paremad kliendid ei näe lugeda.

Emotsioonidest sõltub ka see, kas ja millist tehnoloogiat on inimesed nõus kasutusele võtma. Kuigi kiip ajus võib olla väga kasulik ja aidata lobedamalt õppida, ei tahaks enamik inimesi oma ajurakke kiibi külge köita.

Sama moodi sõltub Dixoni kinnitusel emotsioonidest see, kas Kreeka jääb euroalasse või mitte.

Tagasi üles