Kui tööjõuturul valitseb olukord, kus ülikoolidest eriti järelkasvu ei tule, kuid noori talente oleks alal hädasti vaja, peavad ettevõtjad ise aktiivselt tegutsema ja originaalseid lahendusi välja mõtlema.
Division korraldab talentide leidmiseks suvise reklaamimaleva
Eesti suuremad reklaamifirmad lõid reklaaminduses andekate inimeste leidmiseks noorte reklaamiklubi ja Divisioni eestvedamisel stardib sel suvel praktikantidest koosneva reklaamiagentuur, mida isekeskis kutsutakse reklaamimalevaks.
Asja eesmärk on leida noori reklaamitalente, kellest parimad saaksid Divisionis või ka teistes reklaamiagentuurides tööd. Juunis peaks töötama üks rühm «malevlasi» ja teine augustis.
Kokku pandud suveagentuuris täidavad praktikandid kõik ametikohad, mis reklaamiagentuuris esindatud on ning teevad päris klientidele päris töid. «Meil on mitmeid kliente, kes müüvad tooteid noortele ning väga hea oleks, kui neid reklaame teeksidki noored, värskete vaadetega inimesed,» rääkis Divisioni tegevjuht Urmas Lilleorg. «Meie poolt juhendab ja tegeleb noortega mentor.»
Reklaamitegija töö pole enam seksikas
Lilleorg ütles, et reklaamitegija töö on praeguseks kaotanud selle võlu, mis tal oli veel 90ndatel aastatel ning päris raske on sel alal andekaid inimesi leida. «Copywriter´i töö on täna teistsugune, kui 90ndatel, kui reklaamitegijateks saada tahtsid väga paljud inimesed.»
Täna on ta palju turunduslikum ning rohkem on kliendisuhtlust. Ka loovus on muutunud,» rääkis Lilleorg. «Meie alal on häda ka selles, et haridussüsteem pole siin väga produktiivne.» Vaid Tallinna Ülikool ja Nord tegelevad reklaamiala inimeste ettevalmistusega, kuid sealgi on rõhk pigem asja teoreetilisel poolel.
Division koos AGE McCanni ja Tankiga on ellu kutsunud ka V24-nimelise noorte reklaamiklubi, mis peaks samuti ligi tõmbama ja koolitama noori talente, kellest võiksid tulevikus saada reklaamifirmade töötajad. Samuti on neil agentuuridel valminud äriplaan, et käivitada kool, kus hakataks reklaamiinimesi õpetama. Kooliprojekt on siiski praegu pandud ootele, sest tegemist on üpris kuluka ettevõtmisega.
«Meie reklaamibürood on nii väikesed ja siin ei toimi klassikaline karjääripüramiid,» ütles Lilleorg. «Me ei saa enam oodata, vaid pidime hakkama ise tegema praktilise koolitamisega, sest peame tekitama järelkasvu ja tagama agentuuride jätkusuutlikkuse.»