Möödunud kuul 900 miljoni kasutaja piiri ületanud Facebook valmistub astuma järgmist suurt sammu: sotsiaalvõrgustiku aktsiatega hakatakse kauplema börsil. Investorite hulk kasvab seega märgatavalt. Ettevõtte peamine sissetulek tuleb reklaamimüügist ja möödunud aasta käive oli 2,88 miljardit eurot.
Facebook otsib uusi teenimisvõimalusi
BBC andmetel katsetab Facebook uusi lahendusi, mis aitaksid ettevõtte käivet kasvatada. Ühte sellist saavad proovida võrgustiku kasutajad Uus-Meremaal. Ilma erilise kärata on lisatud võimalus võrgustikku tehtavaid postitusi esile tõsta. Esiletõstmise hind on erinev, alates 25 sendist ja lõpetades pea pooleteise euroga.
Facebooki esindaja sõnul on esialgu tegemist katsetusega uurimaks, milline on kasutajate tagaside. «Me katsetame pidevalt mitmesuguseid lahendusi,» ütles Facebooki kõneisik, kelle sõnul on postituste esiletõstmine oluline arendustöö. Selleks luuakse nii tasulisi kui ka tasuta võimalusi.
Käibekasvu aeglustamise valguses nähakse ühe lisateenimisvõimalusena ka peatselt avatavat rakenduste kauplust. Facebook App Center, mis jõuab üle ilma kõigi kasutajateni lähemate nädalate jooksul, pakub ostmiseks Facebookiga tihedalt seotud mobiilirakendusi.
Tarkvarakaupluses pakutavatel rakendustel peab saama kasutajat registreerida sotsiaalvõrgustiku kaudu. Samas ei ole piiratud, millise operatsioonisüsteemiga rakendusi pakutakse. Saadaval on nii Androidi- kui ka iOS-põhised programmid. Facebooki arendaja Aaron Bradley kirjutas võrgustiku arendajate blogis, et tarkvarakauplust ei saa otseselt näha Apple’i App Store’i või Google Play konkurendina.
Chester Ng kirjutab tehnoloogiablogis TechCrunch, et Facebooki käiku võib näha ka vastusena mängutootjale Zynga, kes on mitme ülipopulaarse Facebooki mängu looja. Hiljuti avas Zynga oma
online-mängude portaali, mis võimaldab mänge mängida ka ilma Facebookita. Sotsiaalvõrgustikule on see mõru pill, sest Facebooki esimese kvartali käibest ligi 15 protsenti on seotud Zynga mängudega.
Tarkvarakaupluse avamine näitab Facebooki märgatavalt kasvanud huvi saada arvestatavaks tegijaks ka mobiilseadmetes.
Tehnoloogiaportaal TechCrunch läheb oma spekulatsioonides kaunis kaugele. Kuigi ettevõte ise väidab, et ei konkureeri teiste mobiilirakenduste müüjatega, on konkurents tegelikult vägagi agressiivne. Kui tarkvaraarendajatelt nõutakse, et rakendus peab kasutama Facebooki kasutaja identifitseerimissüsteemi, siis sisuliselt muudetakse iga rakendus Facebooki rakenduseks. See suurendab rakenduste kasutamist sotsiaalvõrgustikus.
Chester Ngi sõnul võib selline lähenemine viidata ka tulevikule, kus Facebookist saab omaette mobiilseadmete platvorm. See omakorda viib selleni, et tõenäoliselt on millalgi oodata ka Facebooki nutitelefoni.