Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Kohv ja maantee ehk kuidas õppida konkurentidelt

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kristina Traks
Copy
Foto: SCANPIX

Kui sõidad palju ringi ja oled kohvijooja, siis küllap oled teel olles ka Statoilist kohvi ostnud. Kas oled sama proovinud teistes tanklates? Näiteks Olerexis?

Vahe on hämmastav – esimeses on kohv parem (tehtud ubadest, mitte pulbrist) ja tops mugavam (ei lähe nii kuumaks ja on tugevam).

Pisiasjad? Ei ole. Eriti kui oled autos, kirjutab koolitaja Indrek Maripuu oma blogis.

Loo moraal?

Kui tuled millegagi turule – olgu siis uus äri või lihtsalt uus toode-teenus – siis tee kodutöö ära. Osta ja tarbi (või suurte asjade puhul lase endale müüa ja hinnapakkumine teha) konkurentide tooteid ning mõtesta seda kogemust – mis meeldis ja mis ei meeldinud, mida saaks teha paremini ning milles ei tohi kindlasti kehvem olla jne jne. Lühidalt – õpi konkurentidelt!

Osta ja tarbi konkurentide tooteid ning mõtesta seda kogemust! Iga sellele kulutatud euro on hästi kulutatud euro.

Olerexil on minu jaoks kodutöö tegemata ja nende kohvi autos juua ei saa. Statoilis (ja näiteks Cupps´is) teen teinekordki peatuse.

Mida saad kohe teha?

  1. Tee oma otsestest ja kaudsetest konkurentidest nimekiri.
  2. Osta nende tooteid ja kasuta või tarbi nende teenuseid. See on hindamatu kogemus ja iga sellele kulutatud euro on hästi kulutatud euro.
  3. Loe nende toote juhendid läbi. Loe nende koduleht, blogi ja Facebooki leht läbi :-).
  4. Jälgi, kuidas Sulle seda toodet müüdi, millist teenindust pakuti.
  5. Räägi konkurendi hankijate ja ostjatega, uuri nende hinnanguid tootele. Uuri, mida saaks paremini teha.
  6. Guugelda konkurendi toote nime ja firma nime ning vaata, mida nendest arvatakse sotsiaalmeedias.

Muuseas, legend räägib, et raseerimisvahendite tootmisega tegeleva firma Gillette asutaja King C. Gillette kasutas habeme ajamiseks vaid teiste, konkureerivate firmade tooteid. Arva ära miks? :-).

Märksõnad

Tagasi üles