Emor: sooduspakkumised ühtlustavad toidupoodide hinnataset

Marina Lohk
, vanemtoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kassa.
Kassa. Foto: Ants Liigus / Pärnu Postimees

Veebruari teisel nädalal läbi viidud TNS Emori hinnaseire näitas, et Tallinnas on jaekettide hinnatasemed jaanuariga võrreldes tänu sooduspakkumistele ühtlustunud.


Kui jaanuaris erines soodsaim ostukorv viie kaupluse keskmisest 4 protsenti ja kalleim 9 protsenti, siis veebruaris olid n-ö käärid vastavalt vaid protsenti ja 5 protsenti, teatas uuringufirma.

Üheks põhjuseks, miks hinnatasemed olid sarnasemad, võib uuringu projektijuhi Mari-Ann Bankieri hinnangul pidada rohkeid toodete sooduspakkumisi. Kõige enam oli vaadeldud toodete hulgas eripakkumisi Selveris ja Rimis.

Hinnad fikseeriti 11. veebruaril järgmistes Tallinna kauplustes: Lõunakeskuse Säästumarket, Mustamäe tee Maxima, Lasnamäe Prisma, Ülemiste Rimi ja Torupilli Selver.

TNS Emori igapäevakaupade hinnaseire viiakse läbi kord kuus Tallinna viie suurema
jaeketi kauplustes. Igal uuringuperioodil valitakse välja jaekettide konkreetsed poed,
kus ostetakse uuringus kaardistatavaid tooteid. Hinnad fikseeritakse kassatšeki
alusel.

TNS Emori igapäevakaupade hinnaseire aluseks on pere ühe kuu ostukorv, mis hõlmab pere-eelarves olulisema kaaluga tooterühmi. Ostukorvi arvutamisel tuginetakse statistikaameti pere-eelarve uuringu andmetele tooterühmade tarbitavate koguste kohta ning TNS Emori hinnaseire andmetele.

Uuringusse on kaasatud nii tuntud brändid kui ka odavamad tooted. Odavamate toodete hulka võivad sattuda näiteks nii soodushinnaga müüdavad tuntud brändid kui ka jaebrändid. Odavaimad tooted on toodud sisse nendes tooterühmades, kus tarbijate hinnatundlikkus on suurem (nt kuivained, piim, puu-köögiviljad jne).

Tooterühmades, kus hinna roll on väiksem ja brändi roll suurem (nt kohv, õlu), on uuringusse võetud konkreetsed kaubamärgid. Hetkel kaardistatakse uuringus ligi 40 tooterühma ja ligi 50 toodet.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles