Päevatoimetaja:
Sander Silm

Maxima: hinnavahe tuleneb kampaania järel muutmata jäänud sildist

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Müüja.
Müüja. Foto: Sille Annuk.

Maxima Eesti avalike suhete juhi Erkki Erilaiu sõnul tekivad erinevused nende kauplustes müüdavate toodete hinnasiltidel märgitu ja kassahinna vahel siis, kui sooduskampaania saab läbi ja osa silte unustatakse vahetamata.



Maaleht kirjeldas eile juhtumit, kus Saue Maximas küsiti esmaspäeval mitmete toodete eest kassas märksa kõrgemat hinda kui hinnasildil.

Erilaid rääkis Tarbija24.ee'le, et kui Saue kaupluses on 5000 erinevat toodet, siis sellel päeval muudeti läbi saanud kampaaniaga seoses umbes 150 - 200 toote hindu ja mõnede toodete hinnasildid jäid tõenäoliselt vahetamata.

«Kassasüsteemis meil on lihtne: kontoris lööme sisse ühe hinna, see läheb kassadesse igal pool ühel kellaajal ühtemoodi täpselt, üle Eesti 51 poodi,» rääkis Erilaid. Saalis peab aga hinnasildid välja vahetama inimene ning töötaja lohakuse tõttu võib osa hindadest jääda vahetamata.

«Me oleme otsinud tehnilisi lahendusi, kuidas seda muuta,» rääkis Erilaid. «Meie eripära Eesti turul on see, et meil neid hinnavahetusi toimub kõige rohkem,» lisas ta.

Erkki Erilaiu sõnul tekivad Maximas probleemid iga kord, kui mõni sooduskampaania saab läbi ja hinnad vahetatakse taas ära. Erilaid nentis, et selliste probleemide pärast on vahetatud ka töötajaid, kes ei saa hinnasilte kuidagi õigeaegselt vahetatud.

Firma avalike suhete juhi sõnul tuleks leida IT-lahendus, mis aitaks selliseid probleeme vältida. «Üks lahendus on panna elektroonilised sildid,» märkis Erilaid. Samas on Maximas tema sõnul väga palju tooteid küllaltki väikesel pinnal, mistõttu oleks selline variant juba keeruline ja kallis.

Hinnaerinevuste ilmsikstulekule aitab Erilaiu sõnul kaasa ka teiste poodidega võrreldes haruldane kassasüsteem, mis näitab 11 viimast toodet lisaks kassapidajale ka kliendile, nii et ta jõuab eri toodete hindu jälgida. «Vaidlusi on palju, sest inimesed panevad neid asju tähele,» tõdes Erilaid ning lisas, et tegemist on probleemiga, millega võideldakse igapäevaselt .

Tagasi üles