Päevatoimetaja:
Sander Silm

Kalevi veekeskus otsib külma pesuvee murele lahendust

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Kalevi veekeskus.
Kalevi veekeskus. Foto: Arno Saar/Õhtuleht
Nii mõnelgi Tallinnas asuva Kalev Spa veekeskuse külastajal on tulnud pärast suplemist külma dušši võtta. Veekeskus tunnistab, et pesuvee temperatuuri kõikumisega on probleeme ja lahenduste otsimine käib.

Tarbija24.ee on viimase paari nädala jooksul Kalevi veekeskuse külastajatelt saanud mitmeid kaebusi ja kõik kurdavad sama – pärast mõnusat suplust tuleb nii täiskasvanutel kui lastel minna külma duši alla.

Veekeskuse peainsener ja haldusjuht Valter Pärn tunnistas, et duššidest tuleva pesuvee temperatuuri kõikumisega on neil probleeme esinenud küll. Temperatuuri kõikumise põhjuseks ei ole aga sooja vee puudumine: 65-kuupmeetrises pesuvee mahutis on sooja vett piisavalt ja see pole sealt kunagi otsa lõppenud.

Põhjused on Pärna selgituse järgi hoopis torudes, rõhus ja külastajate arvus. Kui külastajaid on vähem ja dušši ei ole äsja kasutatud, tuleb torustikust mahajahtunud vett - mida pikem torustik, seda kauem mahajahtunud vett tuleb. Kui külastajaid on rohkem, tarbitakse ka rohkem vett ja see langetab torudes veerõhku. «Vee rõhu kadu ei ole kliendile märgatav, aga tuntav on küll rõhu muutusest tingitud segatud vee temperatuuri kõikumine,» ütles ta.

Et neid probleeme lahendada, on veekeskus vahetanud duššide seguventiilid, paigaldanud rõhualandusventiilid ja vahetanud sooja vee rõhku ühtlustava hüdrofoori suurema vastu.

«Sellel nädalal asendasime osa kaks aastat tagasi paigaldatud termostaatventiile uute kõige moodsamate analoogide vastu ja jälgime nende tööd. Esimene tagasiside uute seadmete tööle on igati positiivne, aga nende sobivuse üle saame otsustada pärast süsteemi testimist nädalavahetuse suurema koormuse tingimustes,» rääkis Pärn.

Tagasi üles