iPhone teeb AT&T-l tulu teenimise keeruliseks

Kalev Aasmäe
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
AT&T tegevjuht Randall Stephenson
AT&T tegevjuht Randall Stephenson Foto: SCANPIX

Maailma ühe suurima telekomiettevõtte tegevjuht Randall Stephenson näeb Apple'i nutitelefonides ohtu firma kasumlikkusele.

«Suurte andmemahtude kasutamine nutitelefonide omanike poolt läheb meile nii kalliks, et selle maksavad tegelikult kinni meie väiksemate nõudmistega kasutajad», vahendab 9to5Mac Stephensoni.

Kui iPhone’ide turule tulemise ajal lubas AT&T nende kasutajatele  piiramatut andmekasutust vaid kolmekümne dollari eest kuus, ei nähtud ette, kui kulukaks see firmale tegelikult kujuneb. Sellisest «you get all you can eat» hinnapoliitikast loobus firma 2010. aastal, ning keskendus paketipõhisele äriplaanile. See muutus on neile teenitud miljardite dollarite näol ka kasu toonud.

Samas ei lõppenud pakettide muutmisega aga telekomihiiglase mured – eelmisel aastal tutvustatud Apple iOS 5 operatsioonisüsteem tõi endaga kaasa iMessage’i funktsiooni, mille abil saab saata tasuta tekstisõnumeid läbi WiFi. See aga omakorda vähendab jällegi AT&T tulusid.

Firma on sunnitud aga muutustega kohanema ja uusi teenimisviise välja mõtlema, kuna iPhone’idest neil pääsu pole – üle 70 protsendi eelmises kvartalis nende võrgus aktiveeritud nutitelefonidest olid just Apple’i tooted.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles