Eesti jaeturg on väike ja äärmiselt konkurentsitihe, mistõttu nõuab personali otsimine üha loomingulisemat lähenemist. Kahtlemata omab ettevõtte kuvand siin väga tähtsat rolli, kirjutab Maxima personalijuhtimise osakonna juhataja Elza Niglas.
Maxima personalijuht: karjäär ettevõtte sees on vägagi võimalik
Töötajate otsimisel ei piisa kaugeltki enam pelgalt töökuulutuste paigutamisest meediasse ja online-värbamismootorite kasutamisest. Kindlasti tuleb osaleda erinevatel töömessidel, europrojektides ning suhelda töötukassaga. Samuti võimaldab Maxima tööle tulijatele kõrgetasemelist koolitust
Kindlasti ei ole töö jaekaubanduses nii lihtne kui ehk esmapilgul paistab. Kuna tarbijatel on võimalik valida paljude kauplusekettide vahel, on hea hinna kõrval väga tähtis ka see, kuidas klienti teenindatakse. Tööle kandideerijaid on piisavalt, kuid kaugeltki kõik ei vasta kriteeriumitele, mis on müüjatööks vajalikud. Hea teenindaja peab olema suhtlemisaldis, avatud inimene, kes suudab töötada ka keeruliste klientidega. See töö ei sobi paljudele ning seetõttu on ka kõikjal maailmas tööjõuvoolavus müüjatööl üks suuremaid.
Maxima pakub lisaks konkurentsivõimelisele palgale mitmekülgset motivatsiooniprogrammi. Meie teenindajaid saavad hinnata ja selleläbi ka rahaliselt premeerida kliendid ise, vajutades igas kassas oleval puldil hea teeninduse nuppu. Preemiaid makstakse kiirematele kassiiridele ja nendele, kes toovad oma tuttavaid või sõpru Maximasse tööle. Maxima maksab ka töötajate õpihimulistele lastele, kellel koolihinded head, stipendiume.
Üks olulisemaid motivaatoreid on kindlasti kiire ettevõttesisene karjäärivõimalus. Kuna Maxima avab pidevalt uusi kauplusi, siis igal hakkajal müüjal on küllaltki kiiresti võimalus saada kas vahetuse vanemaks või kaupluse juhatajaks. Ka mitmed piirkonna- või formaadijuhid on alustanud kauplustes müüjatena.
Ja muidugi tuleb töötajatele pakkuda lõbusaid ühiseid ettevõtmisi ja hoolitseda vaktsineerimise ja erinevate spordiürituste abil nende tervise eest.