Kinnisvaramaakleri elukutsega seoses levib ühiskonnas palju eelarvamusi. Ühed arvavad, et turg on täis nahaalseid maaklereid, kes kliente ei teeninda või neilt mitu nahka koorivad, teised omakorda, et maakleritöö on lihtne ning tuleb osata ainult uksi avada ja raha lugeda.
Vaata, milline on kinnisvaramaakleri tööpäev
Kinnisvarafirma RE/MAX Professionals, mis eelmise nädala lõpus oma Eesti haru neljandat sünnipäeva tähistas, kutsus meid töövarjuks juhtivmaaklerile Karin Soomele, et näeksime professionaalset maaklerit tema igapäevatoimetustes.
8.00 Kohtume Kariniga RE/MAX Professionalsi kontoris. Ta on selleks ajaks juba mitu tundi üleval olnud, kuna elab 20 km linnast väljas ja enne tööle jõudmist tuleb ka laps kooli viia.
Kontoris avab Karin kõigepealt arvuti ning vaatab läbi e-kirjad. Edasi heidab juba pilgu kalendermärkmikusse, mis on tema lahutamatu kaaslane, et veel kord meelde tuletada, mis on saabuva päeva kokkulepitud sündmused. Karin ütleb, et «oluline on mõelda päev läbi ja plaanid täpsustada.»
8.30 Kuna kellaaeg on piisavalt varajane, võtame mõlemad tassi kohvi. Karin asub vastama tähtsamatele kirjadele, tegema turuülevaateid ning analüüse – nii möödub poolteist tundi, kaaslasena kohv ja töövari, lennates. Karin kommenteerib, et kuna ta on loomult väga põhjalik, võtabki eeltöö ja päeva planeerimine üldjuhul küllaltki kaua aega.
10.00 Algab hinnakomitee koosolek, kus arutatakse kolleegidega müüki tulevate kinnisvaraobjektide hindu, et leida igale objektile õiglane ja parim hind praegusel turul. Karinile need kokkusaamised meeldivad, sest oma arvamuse kõrvale on hea kuulda kogenud kolleegide nägemust. Lisaks aitab see hoida ennast kursis turutrendidega ning viimaste vooludega kinnisvaramaailmas.
11.00 Lahkume koosolekult varem, sest Karinil on kliendiga kokku leppinud kohtumine Roosikrantsi tänavas, et üle vaadata müüki tulev korter ning koostöös omanikuga leida talle parim hind.
Karin selgitab, et sageli on omanikel kõrgendatud ootused hinna suhtes ja hea maakleri ülesanne on selgitada välja, milline on antud turusituatsioonis objekti reaalne väärtus.
12.00 Naaseme kontorisse ja teeme väikese lõuna. Karin vaatab üle hommikupoolikul sisse tulnud e-kirjad ja vastab neist pakilisematele. Edasi ootab meid juba notar, kus täna sõlmitakse maja ostu-müügileping.
Karin rõhutab, et käib notaris alati oma klientidega kaasas, kuna peab seda maakleritöö elementaarseks osaks. «Maaklerina pean olema kliendile moraalseks toeks ning kontrollima üle, et tehing saaks sooritatud kliendile turvaliselt ja korrektselt,» selgitab Karin. «Notari juures käies tuleb alati valmis olla ootamatusteks – tehing võib ära jääda vägagi kummalistel asjaoludel, erinevate nüansside tõttu, millele pole ehk varem piisavalt tähelepanu pööratud.»
14.15 Lahkume notarist hea tundega – ostjad-müüjad jäid rahule nii tehingu kui ka maakleritööga. «See ongi kõige tähtsam!» on Karin rõõmus. Autos olles helistab Karinile proua, kes oli saanud ühelt eelmiselt kliendilt soovituse. Proua soovib anda müüki oma kahetoalise korteri Kadriorus. Lepitakse kokku, et Karin vaatab võimalikult kiiresti objekti üle ning teeb ka põhjaliku turuülevaate.
Karin ütleb, et sellised, endiste klientide kaudu tulevad kõned soojendavad eriti südant – soovitus on tema jaoks parim kompliment.
14.45 Edasi kiirustame Nõmmele, kus üleandmist ootab üürikorter, mille leping sai sõlmitud paar päeva tagasi. Üüriturg on viimasel ajal kõvasti kuumemaks muutunud – kui hind ja kvaliteet on kenasti paigas, võtab üürileandmise protsess aega maksimaalselt ühe päeva.
16.00 Oleme tagasi Professionalsi Vilmsi tänava kontoris. Veel on vaja valmis jõuda kaks objektianalüüsi – see kuulub Karini käekirja juurde, pakkuda klientidele põhjalikku ülevaadet koos võrdlusmomentidega piirkonnas toimunud tehingutest ning hindadest.
17.30 Päev hakkab lõpule jõudma. Karin vaatab veel üle meilid, paneb paika homse päevakava ning tormab objektidele viimaseid õhtuseid näitamisi tegema. Seekord tal veab, kuna objektid asuvad tema kodukandis. Ühel korteril on kaks ostuhuvilist ning näidata tuleb ka maja.
20.00 Väsimusest hoolimata räägib Karin positiivselt ja rõõmsameelselt: «Maakleriamet on minu jaoks see õige – mulle meeldib suhelda ning naudin töö vaheldusrikkust – pea iga kliendiga õpin juurde midagi uut. Mul on väga vedanud, et mul on nii head ja toredad kliendid – seepärast on lihtne teha oma tööd südamega. Loodan, et sümpaatia on vastastikune.» Nüüd tagasi perede juurde.