Eesti Hotellide ja Restoranide Liit (EHRL) andis välja Eestis esimese ametliku neljatärni superior-taset tõendava tunnistuse Tallinna Postimaja kõrval asuvale Nordic Hotel Forumile.
Nordic Hotel Forumist sai Eesti esimene neljatärni superior-hotell
EHRLi tegevjuhi Raigo Triigi sõnul pole tärnid Eesti hotellidele kohustuslikud, aga nende olemasolu on klientidele väga oluline. «Tärnid tähendavad garantiid, et hotellis pakutavate teenuste tase on vastavuses lubatuga ja klient saab kindel olla, et tärnihotellis ootab teda kvaliteetne teenindus ning sarnased mugavused, sõltumata riigist, kus ta viibib» lisas Triik. «Eesti turismisektori kvaliteedi ja arengu seisukohalt on hotellide tärnisüsteem väga oluline,» ütles Triik.
Alates möödunud aastast kuulub Eesti hotellide klassifikaator Euroopa ühtsesse tärnisüsteemi Hotelstar Union, mis on tunnustatud ka Euroopa Komisjoni poolt. Hotelstars tärnisüsteem võimaldab hotellidele 1–5 tärni. Lisakriteeriumite täitmise puhul on võimalik taotleda igale tärnile lisaks ka Superior tase. Miinimumnõuded kõikidele tärnihotellidele on ühesugused. Ühtsed standardid sisaldavad nõudeid hotelli hoonele, pakutavatele teenustele ning mugavusele olenevalt hotelli tärnide arvust.
Eestis on praegu kokku 22 tärnidega majutusasutust, neist neli viietärnihotelli, üks nelja tärni superior -taseme hotell ja viis neljatärnihotelli. Tärnide andmise eest vastutab seitsmeliikmeline EHRLi järgukomisjon. Hotellile omistatud tärnid kehtivad viis aastat.