Igasugune eetiliselt küsitav käitumine mõjutab aga oluliselt mainet, kujundades meie arvamust ning suhtumist kas ühte konkreetsesse inimesse, organisatsiooni, antud tegevusvaldkonda või isegi tervesse riiki, kirjutab EBSi eetikakeskuse juhataja dr Mari Kooskora.
Kuigi võime öelda, et organisatsioonile ja eelkõige selle mainele avaldab mõju iga üksiku liikme käitumine ning tegevus, saab siiski väita, et tihti on organisatsioonid just oma juhtide nägu. Juhiks saadakse küll erinevaid teid pidi ja juhid käituvad erinevalt, kuid ükskõik, kuidas inimene on juhiks saanud, peab ta arvestama, et tema tegevus ei mõjuta ainult teda ennast, vaid sellel on tunduvalt laiem tähendus ning mõju. Juhid on need, kes oma tegevusega annavad eeskuju, keda jälgitakse ja kelle järgi käitutakse ning tihti on nende eetilised ebaõnnestumised ja ka edu võimendatud. Piltlikult tähendab see, et juhid elaksid justkui kaubamaja vaateaknal või klaasmajakeses kalju tipul, kus teistel on alati võimalus neid tähelepanelikult jälgida ning arvustada nende tegevust. Seega peaksid juhid rohkem teadvustama oma avalikku rolli ja sellest tulenevat nende tegevusele koonduvat tähelepanu.
Juhtimist võib vaadata kui suurt väljakutset ja vastutust, kus on paika pandud teatud kindlad mängureeglid ja normid, kuidas tegutseda ning mil viisil käituda. Seda ootavad neilt nii erinevad huvigrupid, olemasolevad kui tulevased koostööpartnerid kui ka ühiskond tervikuna. Juhtidele on kätte antud teatud võim ning nendelt oodatakse selle õiglast kasutamist. Kui võimu kuritarvitatakse, siis kaob usaldus ning suhtumine juhtidesse ja nende tegevusse muutub skeptiliseks ja negatiivseks ning samas, kui juba juhid võivad niimoodi käituda, ilma, et midagi hullu juhtuks, annab see selge signaali ka teistele. Juhtide vaated ja hoiakud võetakse tihti üle ühiskonna / organisatsiooni liikmete poolt.