Päevatoimetaja:
Sander Silm

Kaheksa alternatiivi keskpärasele juhtimisele

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kristina Traks
Copy
Artikli foto
Foto: SCANPIX

Selleks et saavutada keskmisest paremaid tulemusi, ei saa käituda ja juhtida keskpäraselt. Kuidas erineb parimate tippjuhtide lähenemine keskpärasuse tavaloogikast, vahendab Pärnu Konverentside blogi.

1. Äri on ökosüsteem, mitte lahinguväli

Keskpärased juhid defineerivad äri läbi konfliktide erinevate osapoolte vahel. Näiteks klassikaline ’vaenlase kuju’, mis võimaldab meeskonda mobiliseerida. Parimad juhid keskenduvad koostööle. Isegi konkurentidega.

2. Ettevõte on kogukond, mitte masin

Äri pole mitte struktuurijoonis, vaid individuaalsete lootuste ja unistuste kogum. Töötajad vajavad inspiratsiooni ning eesmärki mille poole püüelda.

3. Juhtimine on teenus, mitte kontrollifunktsioon

Usalda, aga kontrolli. Selles on teatud tõetera, kuid kontroll on kulu, mitte tulu. Parimad juhid sekkuvad ainult siis, kui selleks on põhjust, mitte lineaarse kontrollikire rahuldamiseks.

4. Alluvad on kaastöötajad, mitte lapsed

Kõik töötajad ettevõttes peavad tegema oma tööd pühendunult ja kirega. Patriarhaalse juhtimise tulemuseks ongi lasteaed või kool.

5. Motivatsiooni alus on visioon, mitte hirm

Hirm ning karistused on parim võimalus riskijulgust ja motivatsiooni maha suruda. Vana ning banaalne tõde – pingutame koos parema tuleviku nimel – on jätkuvalt suurepärane motivaator.

6. Muutused on võimalus areneda

Inimesed on konservatiivsed. Tippjuhid teavad, et mitte kõik muutused pole head ning positiivsed, kuid mõned neist on paratamatud. Parem siis nendega juba kaasa minna.

7. Tehnoloogia võimendab loovust, mitte automatiseeritud efektiivsust

Tehnoloogia peab töötajaid vabastama, mitte orjastama. IT aitab keskenduda põhitegevusele ning tuludele.

8. Töö pole ainult rügamine, vaid ka lõbu

Kui juht oma tööd ei naudi, siis kandub see kulutulena organisatsioonis edasi. Iga hetk elus ei saa olla nauditav, kuid eesmärk on proportsiooni parandada.

Tagasi üles