Selleks et saavutada keskmisest paremaid tulemusi, ei saa käituda ja juhtida keskpäraselt. Kuidas erineb parimate tippjuhtide lähenemine keskpärasuse tavaloogikast, vahendab Pärnu Konverentside blogi.
Kaheksa alternatiivi keskpärasele juhtimisele
1. Äri on ökosüsteem, mitte lahinguväli
Keskpärased juhid defineerivad äri läbi konfliktide erinevate osapoolte vahel. Näiteks klassikaline ’vaenlase kuju’, mis võimaldab meeskonda mobiliseerida. Parimad juhid keskenduvad koostööle. Isegi konkurentidega.
2. Ettevõte on kogukond, mitte masin
Äri pole mitte struktuurijoonis, vaid individuaalsete lootuste ja unistuste kogum. Töötajad vajavad inspiratsiooni ning eesmärki mille poole püüelda.
3. Juhtimine on teenus, mitte kontrollifunktsioon
Usalda, aga kontrolli. Selles on teatud tõetera, kuid kontroll on kulu, mitte tulu. Parimad juhid sekkuvad ainult siis, kui selleks on põhjust, mitte lineaarse kontrollikire rahuldamiseks.
4. Alluvad on kaastöötajad, mitte lapsed
Kõik töötajad ettevõttes peavad tegema oma tööd pühendunult ja kirega. Patriarhaalse juhtimise tulemuseks ongi lasteaed või kool.
5. Motivatsiooni alus on visioon, mitte hirm
Hirm ning karistused on parim võimalus riskijulgust ja motivatsiooni maha suruda. Vana ning banaalne tõde – pingutame koos parema tuleviku nimel – on jätkuvalt suurepärane motivaator.
6. Muutused on võimalus areneda
Inimesed on konservatiivsed. Tippjuhid teavad, et mitte kõik muutused pole head ning positiivsed, kuid mõned neist on paratamatud. Parem siis nendega juba kaasa minna.
7. Tehnoloogia võimendab loovust, mitte automatiseeritud efektiivsust
Tehnoloogia peab töötajaid vabastama, mitte orjastama. IT aitab keskenduda põhitegevusele ning tuludele.
8. Töö pole ainult rügamine, vaid ka lõbu
Kui juht oma tööd ei naudi, siis kandub see kulutulena organisatsioonis edasi. Iga hetk elus ei saa olla nauditav, kuid eesmärk on proportsiooni parandada.