Päevatoimetaja:
Sander Silm

Tehnika ja finantsteenused valmistasid jaanuaris enim probleeme

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Marina Lohk
Copy
Artikli foto
Foto: Caro / Scanpix.

Jaanuarikuus võeti tarbijakaitseametiga enim ühendust tehnikakaupade ning televisiooni- ja finantsteenustega seoses.


Tarbijakaitseametile laekus jaanuaris 75 kaubandust puudutavat avaldust, millest suurim osa ehk 28 kaebust oli tehnikakaupade - kodutehnika, arvutitite ja tarvikute, telefonide ja muude sidevahendite kohta.

Probleemid mööbliga olid kaebuste sisuks 13 korral ning jalatsid, käekotid ja kohvrid valmistasid tarbijatele peavalu 20 korral, teatas amet.

Teenuste kohta laekus ametile 73 pretensiooni, millest 18 oli turismiteenuste kohta, lisaks puudutasid kaebused internetikaubandust, ehitusteenuseid, transporditeenuseid, meelelahutusteenusteid, kaabel-, digi- ja sat-TV'd.

Tarbijakaitseamet koostas jaanuaris kaubandus-ja teenindusettevõtetele 326 kontrollakti. Kontrollimise põhjal tehti 7 ettekirjutust, 72 otsust väärtegude kohta kogusummas 44 140 krooni, suulise hoiatusega piirduti 7 korral.

Uue aasta algusega kasvas kirjalike järelepärimiste arv. Jaanuaris tegid tarbijad ning ettevõtjad tarbijakaitseametile 532 kirjalikku järelepärimist.

Huvi tunti eelkõige kaabel-, digi-, sat-TV kohta. Palju küsimusi tekitasid ka finantsteenused (laenud, liisingud jms), internetikaubandus, telefoniteenused, ehitusteenused, arvutid ning turismiteenused. 46 järelepärimise põhjuseks oli reklaam, mida 15 korral peeti tarbijat eksitavaks.

Tarbijakaitseameti info ja nõustamise telefonil 6 201 707 nõustati tarbijaid detsembris 990 korral. Tööstuskaupadest esines tarbijatel enim probleeme arvutite ning nende tarvikutega, mille kohta laekus jaanuaris 95 telefonikõnet.

Rohkelt helistati ka telefonide ning muude sidevahendite kvaliteedi, remondi jms tõttu. 45 korda helistasid tarbijad kodutehnika ning 44 korda TV-, muusika- ja raadiokaupade pärast. Lisaks küsiti mööbli ja toidukaupade kohta.

Teenustega seoses helistati 340 korral. Ka jaanuaris küsisid tarbijad kõige rohkem - 59 korral - nõu finantsteenuste osas (laenud, liisingud jms). Tarbijatel oli probleeme laenude tagasimaksetega, inkassofirmadega, erinevate liisingute ja muu samalaadsega.

Veel küsisid helistajad nõu ehitusteenuste, eluasemekulude, kaugmüügi ja internetikaubanduse kohta. Turismiteenuseid osutavate firmade usaldusväärsus ja pankrotistunud firmadelt raha tagasi saamise küsimus tõi ametisse jaanuarist 18 telefonikõnet.

Tagasi üles