/nginx/o/2020/03/19/13016397t1h160b.jpg)
Pindi Kinnisvara Äripinnad juhatuse liige Kristen Oliver Rattasepp kirjeldab, millised on praeguses majanduskeskkonnas äripindade omanike suurimad väljakutsed ja ka lahendused.
Üürihindade surve alla langemine
«Kui pakkumist on rohkem kui nõudlust, langevad üürihinnad ning üürnikud dikteerivad tingimusi. Omanik peaks paindlikult lähenema hinnastamisele ja vajadusel looma ajutisi sooduspakkumisi või üürihindade astmelise tõusuga lepinguid, et klient sisse saada ja riski hajutada,» soovitas Rattasepp.
Vakantside perioodid pikenevad ja nõudlus muutub killustatumaks
«Üürnike leidmine võtab rohkem aega ja standardlahendused ei pruugi enam kõigile sobida. Ellujäämiseks tasub vaadata üle olemasolev ruumistruktuur ning kaaluda alternatiivseid kasutusvõimalusi. Näiteks jagada suuremad pinnad väiksemateks üksusteks, luua kombineeritud töö- ja laoruumide lahendusi või pakkuda lühiajalist rendivõimalust. Paindlik ruumikasutus annab rohkem võimalusi eri tüüpi üürnike kaasamiseks ja aitab vähendada vakantsiperioode,» ütles ta.
Turunduse ja otsepakkumiste osakaal suureneb
«Tavaline kuulutus portaalis enam ei toimi. Kui aktiivselt uusi kontakte ei otsita, jäävad pinnad tühjaks. Omanik peaks tegema koostööd aktiivsete ärikinnisvara maakleritega, kes viivad läbi sihitud otsepakkumisi potentsiaalsetele üürnikele. Samuti tasub iga huvilise puhul panustada personaalsesse lähenemisse ehk kohandada pakkumist vastavalt konkreetse ettevõtte vajadustele, olgu selleks ruumiplaneering, üürihind, kõrvalkulude lahendus või sissekolimise graafik. Standardpakkumiste asemel võidab see, kes pakub sobivat lahendust,» selgitas Rattasepp.
Kriitiline on olemasolevate üürnike hoidmine
«Uue kliendi leidmine on alati kallim ja ajamahukam kui olemasoleva hoidmine. Omanik võiks regulaarse suhtluse kaudu kaardistada oma üürnike rahulolu, vajadusel pakkuda lisateenuseid, kõrvalkulude optimeerimist või ajutisi soodustusi, et hoida head üürisuhet ja vältida vakantsioone,» sõnas ta.
Lisaväärtuse ja paindlikkuse pakkumine
«Kui pindu on turul palju, siis ei vali üürnik kõige odavamat, vaid seda, kus ta saab rohkem väärtust. Omanik võiks pakkuda lisandväärtusi — näiteks tasuta parkimiskohti, jagatud nõupidamisruume, paindlikke lepingutingimusi või kõrvalkulude fikseerimist, mis annavad tema pinnale konkurentsieelise,» lisas kutseline maakler Rattasepp.