/nginx/o/2019/05/13/12162389t1hb0a5.jpg)
Liviko grupi konsolideeritud käive oli 2024. aastal 155,2 miljonit eurot, vähenedes kolm protsenti võrreldes eelmise aasta tulemusega, samas kui puhaskasumiks kujunes 3,9 miljonit eurot, mis on 29 protsenti väiksem kui aasta varem.
Grupi konsolideeritud kulumieelne kasum (EBITDA) oli 6,3 miljonit eurot, vähenedes eelmise aastaga võrreldes 18 protsenti, kuid täitis ettevõtte kinnitusel siiski eelarvelist eesmärki, teatas Liviko pressiteates.
«Liviko tugevdas omatoodete ja impordiportfelli turupositsiooni ja konkurentsivõimet kogu Baltikumis hoolimata alkoholituru märkimisväärsest langusest ja tarbijaturu inflatsioonilisest ebakindlusest. Liviko 2024. aasta majandustulemusi jääb iseloomustama distributsioonivõrgu tugevdamine kõikjal Baltikumis, hästitoimivad tütarettevõtted Lätis ja Leedus ning aktiivne töö nii oma- kui ka importportfelli müügitasemete säilitamiseks langeval turul. Liviko jätkas edukat tööd maailma juhtivate kvaliteetalkoholi gruppide ainuesindaja ja edasimüüjana Baltikumis ning jätkas veiniportfelli turuosa kasvatamist,» kommenteeris ASi Liviko juht Janek Kalvi.
Mullu jaanuaris jõustunud alkoholiaktsiisi tõus Eestis ja sellega kaasnenud omatoodete etteostud 2023. aasta lõpus mõjutasid ettevõtte teatel olulisel määral müüki siseturul. Liviko omatoodangu müügimaht oli ligi 6 miljonit liitrit, langedes 7,8 protsenti. Omatoodete müügikäibeks kujunes 47,8 miljonit eurot, vähenedes 2023. aasta tulemusega võrreldes 5,1 protsenti. Impordiportfelli müügikäibeks kujunes 35,1 miljonit eurot, see oli aasta varasemaga võrreldes 1,8 protsenti väiksem.
Liviko tasus 2024. aastal Eesti riigile 42 miljonit eurot alkoholiaktsiisi. SIA Liviko tasus Läti riigile 15,7 miljonit eurot aktsiisi ja UAB Liviko Leedu riigile 5,7 miljonit eurot alkoholiaktsiisi.
Liviko lansseeris eelmisel aastal kaheksa uut omatoodet ja laiendas ka alkoholivabade jookide portfelli, tuues turule looduslike mineraalidega Stellar vee. Alkoholivabade kokteilide kategooriat laiendati kogu turul Corsaro Aperitivo ja Martini alkoholivabade aperitiivide müügiaktiivsuse toel. Liviko joogid pälvisid auhindu erinevatel rahvusvahelistel konkurssidel, kus edukaimad olid Crafter’s Aromatic Flower Gin ja Bellingshausen Vodka. Medaleid jagati ka Vana Tallinn Coffee Fusionile ja Hõbe Vodkadele.
Seoses muutunud geopoliitilise olukorraga jätkas Liviko tööd uute eksporditurgude ja -klientide leidmisega ning alustas 2024. aastal tegevust mitmel uuel turul: Egiptuses, Kreekas, Türkmenistanis ja Myanmaris. Uusi koostöösuhteid sõlmiti olemasolevatest turgudest Iisraelis, Hiinas, Portugalis, Slovakkias ja Tšehhis.