Skip to footer
Päevatoimetaja:
Kaja Koovit
Saada vihje

Hulk ettevõtteid pääseb JOKK-skeemiga automaksust (13)

Auto Bassadone juht Andrus Kuus ütleb, et praegu saab hinda korralikult alla tingida.

Eesti autoturg on praegu Euroopa viimaste seas, samal ajal kui Läti-Leedu kihutavad kaugel ees. Autode maaletoomisettevõtte Auto-Bon Baltic tegevjuhi Andrus Kuusi sõnul vajab Eesti teistsugust lähenemist.

Andrus Kuus võtab välja graafiku autode müügi kohta: kui vaadata automüügi näitajaid ajavahemikul tänavuse aasta jaanuarist kuni aprillini, siis Eesti autoturg on miinus 50-protsendise kukkumisega Euroopa viimane, Leedu aga 42-protsendise tõusuga Euroopa esimene. «Need numbrid pole ainult pilt autoturu, vaid majanduse enda kohta – nad seal ikka kasvavad. Nemad [Läti-Leedu] võtsid lähenemise, et elavdada autoturgu, anda toetusi hübriididele, mitte maksustada,» ütles Kuus.

Eesti inimesed tunnevad Andrus Kuusi tegemisi ennekõike kaubamärgi ​Bassadone nime all, aga ametlikult on mitmete markide maaletoojaks Auto-Bon OÜ. Kuus ütleb, et nad kuuluvad Gibraltari juurtega pereettevõttele, mis on näinud mõlemat maailmasõda ja kõiki finantskriise-majanduslangusi, nii et neile pole miski uus. «Optimismi peab olema, aga läheb veel veidi aega, enne kui Eesti noka püsti saab,» kõlab Kuusi ennustus.

Eesti puhul määrab praegust autoturgu ka asjaolu, et aasta lõpus osteti automaksuhirmus ette ca 4500 autot. Kui terves kvartalis müüakse siin suurusjärgus 6000 autot, siis tähendab see Kuusi rehkenduste järgi, et ettemüügi jääk on veel ligi 1000 autot. Kas siis hakkab olukord paranema?

Kommentaarid (13)
Tagasi üles