/nginx/o/2022/07/19/14705917t1hca72.jpg)
Alates 1. juulist tõuseb Eestis käibemaks seniselt 22 protsendilt 24 protsendile. Kuigi seadusemuudatuse jõustumiseni on veel paar nädalat, on selle mõju nii jaekaubanduses kui ka tarbijakäitumises juba tuntav.
«Me näeme kordumas täpselt sama mustrit, mis ilmnes ka eelmise maksutõusu eel. Inimesed teevad suured ostud enne maksutõusu jõustumist – see puudutab eriti kodutehnikat ja muid suuremaid kulutusi. Kuigi üldiselt on meie valdkonna ostukorvis eelmise aastaga võrreldes umbes 5-protsendiline langus, siis enne käibemaksu muudatuse jõustumist on mõnes tootegrupis näha 10–20-protsendilist tõusu. Klientidelt saadud tagasisidest võime välja lugeda soovi teha ost enne maksumuudatust,» ütles Euronicsi kliendilahenduste ja kvaliteedijuht Andrei Fjodorov.