/nginx/o/2024/12/24/16561934t1h80a7.jpg)
Tallink on liikunud rohelisema laevastiku ja jätkusuutlikuma majandamise poole juba vähemalt viimased 15 aastat või kauemgi, kui need teemad hakkasid jõulisemalt esile tõusma. Juba praegu on Tallinki laevadele loodud kaldavooluühenduse võimekus, mis võimaldab emissioonivaba elektrikasutust sadamas. Samuti kasutavad kiirlaevad veeldatud maagaasi, mis on praegu üks rohelisemaid laevakütuseid. Juba praegu oleme emissioone vähendanud mahus, mis on rohkem kui rahvusvahelise mereorganisatsiooni seatud sihttase 2030. aastaks, kommenteeris Viking Line'i plaanitavat täiselektrilist laeva Tallink Grupi kommunikatsioonidirektor Meelis Kompus.
«Tallinki eesmärk on innovatsiooniga kaasas käia. Seetõttu oleme ka ise analüüsinud elektrilaeva ehitusega seonduvat, s.t teinud arvutusi, rääkinud laevatehasega ning mootoritootjatega,» lausus ta. «Tehnoloogia areng on praeguseks nii kaugel, et elektrilaeva ehitamine iseenesest ei ole probleem, vaid laeva laadimiseks vajaliku taristu puudumine ning selle ehitamise ressursimahukus.»