Skip to footer
Päevatoimetaja:
Sander Silm
Saada vihje

Tallink Viking Line'i plaanitud laevast: see pole praegu majanduslikult otstarbekas

17.05.2022, Tallinn. Tallink Isabelle Tallinna sadamas kasutusel Ukraina sõjapõgenike eluruumina.

Tallink on liikunud rohelisema laevastiku ja jätkusuutlikuma majandamise poole juba vähemalt viimased 15 aastat või kauemgi, kui need teemad hakkasid jõulisemalt esile tõusma. Juba praegu on Tallinki laevadele loodud kaldavooluühenduse võimekus, mis võimaldab emissioonivaba elektrikasutust sadamas. Samuti kasutavad kiirlaevad veeldatud maagaasi, mis on praegu üks rohelisemaid laevakütuseid. Juba praegu oleme emissioone vähendanud mahus, mis on rohkem kui rahvusvahelise mereorganisatsiooni seatud sihttase 2030. aastaks, kommenteeris Viking Line'i plaanitavat täiselektrilist laeva Tallink Grupi kommunikatsioonidirektor Meelis Kompus.

«Tallinki eesmärk on innovatsiooniga kaasas käia. Seetõttu oleme ka ise analüüsinud elektrilaeva ehitusega seonduvat, s.t teinud arvutusi, rääkinud laevatehasega ning mootoritootjatega,» lausus ta. «Tehnoloogia areng on praeguseks nii kaugel, et elektrilaeva ehitamine iseenesest ei ole probleem, vaid laeva laadimiseks vajaliku taristu puudumine ning selle ehitamise ressursimahukus.»

«Vastamata on ka küsimus, kust või millistest allikatest tuleks roheline energia, mida sellises mahus kirjeldatud laev vajab väga suures mahus,» ütles ta. «Kahjuks ei ole täiselektrilise laeva ning vajamineva kaldataristu ehitamine täna majanduslikult otstarbekas. Kuni puudub mõistliku hinnaga ning vajalikus mahus rohelise elektri kättesaadavus, oleks uue laeva ehitamise kiirendamine ennatlik samm. See ei pruugi anda loodetud efekti. Me usume pigem biokütuste kasutuselevõttu Tallinna-Helsingi liinil.»

Kommentaarid
Tagasi üles