Skip to footer
Päevatoimetaja:
Angelina Täker
Saada vihje

Uuring: Eestis on seis Baltikumis kõige nutusem: lõviosa inimestest otsib poest soodustusi

Praegu müüakse juba üle poole toodetest kauplustes allahindlusega. Pilt on illustratiivne.

Kõrgetest hindadest ja inflatsioonist tingituna on eestlased hakanud poodides aina enam pöörama pilku soodustusega toodete poole ja on valmis parema pakkumise saamiseks ka teise poodi minema, rääkis uuringufirma NielsenIQ ärijuht Erlend Villems hiljutisel kaubanduskonverentsil​ StrongPoint Baltic Retail Forum.

«Vaatame uuringus igal aastal inimeste üldist tunnetust ja suhtumist enda majandusolukorda, koostame selle põhjal optimismi indeksi ja see näitab selgelt, et olukord Eestis on suhteliselt kesine. Leedus näiteks on olukord palju parem ja Läti asub kuskil keskel. Inimestele teevad põhiliselt muret toidu hinnad ja mõistagi ka sõda, mille peale mõeldakse viimase aja uudiste valguses taas rohkem,» märkis Villems.

On selge, et kõige enam mõjutab tarbijakäitumist praegusel hetkel siiski selle hind. Mõistagi on paljudel inimestel välja kujunenud meelisbrändid, mida ostetakse ja poeketid, kus enim käiakse, kuid lõppotsuse teeb inimene enamasti siiski selle järgi, kust tal on endale vajalikku toodet võimalik kõige soodsamalt osta. See paneb jaekette ka kindlatele toodetele rohkem soodustusi pakkuma. Need tooted, mis ei ole otseselt hädavajalikud, nagu veinid, pitsad, maiustused või krõpsud, hinnatakse rohkem alla ning esmavajalike kaupade puhul, nagu sool, piim või hambapesuvahendid, soodustusi ei vaja, kuna neid ostab tarbija suure tõenäosusega ka niisama.

Kommentaarid
Tagasi üles