Esmaspäevast alustavad Tallinna-Tartu liinil reisijate teenindamist Lux Express Superior kahekorruselised bussid. Eritellimusena valminud 63-kohalised bussid on ettevõtte viimase kümnendi suurim investeering.
Lux Express tegi kuue miljoni euro suuruse investeeringu ja lasi Saksamaa tunnustatud tarbesõidukite tootjal MAN spetsiaalselt Eesti reisijate jaoks valmistada üheksa Neoplan Skylineri bussi. Igas bussis on kaks istmeklassi – Relax ja Standard, koos kõikide Lux Expressi reisijate jaoks juba harjumuspäraste mugavustega, alustades meediaekraanidest ja lõpetades tasuta 5G-internetiga.
Koos uute busside kasutuselevõtuga loodi ka uus teenuskontseptsioon – Lux Express Superior, mis vastab veelgi enam tänapäeva reisijate ootustele. Bussides on panoraamvaatega lagi, mis muudab reisimise avaramaks ja mugavamaks. Igal reisijal on isiklik meediaekraan Bluetooth-ühendusega, mis võimaldab valida endale sobiva meelelahutuse. Samuti on igas bussis kohvimasin, kust saab kogu reisi vältel värskelt jahvatatud ubadest valmistatud kvaliteetset kohvi.
Kahekorruselised bussid väljuvad Tallinnast ja Tartust täistundidel ning teevad päeva jooksul mõlemas suunas üle 30 reisi. Kokku lisandub liinile iga päev 500 täiendavat istekohta.
Lux Expressi juhatuse liikme Ingmar Roosi sõnul on uute busside investeeringul kaks missiooni. «Kuna bussireisijate arv järjest kasvab, siis on loomulikult meie üks eesmärk teha kõik selleks, et kõik soovijad saaksid Tallinnast ja Tartust bussi peale ka neil tipptundidel, kui nõudlus on kõige suurem,» ütles Roos. «Aga samavõrd tähtis on meie jaoks Eesti liikuvussüsteemi tõstmine uuele väärtus- ja kvaliteeditasemele. Me näeme, et investeerides järjest mugavamatesse bussidesse, suudame me veenda inimesi loobuma oma isiklikust autost, et nad eelistaksid linnade vahel liikumiseks mugavat ning keskkonna ja rahakoti jaoks säästlikumat reisibussi.»
Kuigi Tallinn-Tartu liinil konkureerivad reisijate üle nii rongid kui bussid, siis Roos võistlust ei karda. «Sellel turul on väga suur potentsiaal kasvada, sest endiselt liigub umbes 80 protsenti inimestest nende linnade vahel sõiduautodega.»
Tema sõnul on nad viimased 15 aastat pingutanud teadlikult selle nimel, et tõsta reisijate arvu justnimelt järjest mugavamatesse bussidesse investeerides.
«1990. aastatel, kui Lux Expressi eelkäija alustas Eestis kahekorruseliste bussidega sõitmist, ei olnud võimalust investeerida uutesse sõidukitesse – kasutati olemasolevaid, eesmärgiks võimalikult paljude reisijate teenindamine. Mugavus jäi tookord teisejärguliseks. Aastatega kasvasid nii ettevõtte kui ka reisijate ootused ja võimalused, mistõttu loobuti 2007. aastal kasutatud kahekorruselistest bussidest ning tehti esimene suurem investeering uutesse, otse tehasest tellitud ühekorruselistesse bussidesse – istekohti oli küll vähem, kuid mugavust oluliselt rohkem,» meenutas Roos ettevõtte arengut. «Aastaks 2025 on võimalused paranenud sedavõrd, et me saame eritellimusena otse tehasest ja ilma riigi toeta soetada sellised kahekorruselised bussid, kus esikohal on justnimelt maksimaalne mugavus.»
Roosi sõnul oskavad reisijad seda pingutust märgata ja hinnata. Seda tõestab fakt, et 2024. aastal sõitis Lux Expressi bussidega Eesti linnade vahel 2,1 miljonit reisijat, mis on ettevõtte ligi 30 aastase ajaloo rekord. «Klientide tagasiside ja reisijate järjest kasvav arv tõestavad, et mugavus, suur veovõime ja tihe graafik enam ei välista teineteist,» lisas Roos.
Lux Express Superior kahekorruseliste bussidega hakkavad Eesti teedel sõitma 40 bussijuhti 184-st, kes on läbinud eriväljaõppe.