Päevatoimetaja:
Angelina Täker
Saada vihje

SUMMA TEADA Vaata, kui palju peab Eesti Rail Balticule igal aastal peale maksma (20)

Rail Baltic raudteeviaduktide ehitus. Pildil Urge viadukt ja ökodukt.
Rail Baltic raudteeviaduktide ehitus. Pildil Urge viadukt ja ökodukt. Foto: Madis Veltman

Esmaspäeval toimunud riigikogu korruptsioonivastases erikomisjonis andis Rail Balticu seisust ülevaate Läti parlamendi Rail Balticu uurimiskomisjoni esimees Andris Kulbergs. Samuti selgus, kui palju tuleb maksumaksjal hakata peale maksma, kui Läti ei jõua oma osa raudteest õigeks ajaks valmis ehitada.

Läti parlamendi Rail Balticu uurimiskomisjoni esimees Andris Kulbergs ütles esmaspäeval peetud riigikogu korruptsioonivastases erikomisjonis, et 2030. aastaks Läti Eesti-poolset Rail Balticu ühendust valmis ei saa. Olukord olla selline, et praegu on Läti enda prioriteediks võtnud põhitrassi. Läti umbes 200-kilomeetrisest Rail Balticu trassist on suudetud projekteerida 43 kilomeetrit. Daugavast põhja pool pole aga veel projekteerima hakatud. Kulbergs nentis ka, et Lätil on probleeme projekti rahastamisega. Selle aasta detsembriks saab kõigil kolmel Balti riigil Rail Balticu raha otsa ja riigid peavad juba nüüd, suvel, koos arutama, milliseid rahastusotsuseid tehakse. Euroopa Liidust võiks järgmine rahasumma tulla 2029. aastal. Läti enda riigieelarves selliseid vahendeid ei paista olevat – seda enam, nagu Kulbergs rõhutas, kuna Läti peab praegu ehitama ka NATO harjutusala, piirirajatisi, via Balticat ja muud. Puudu on umbes 4,5 miljardit eurot.

«Asi pole selles, et meile eestlased ei meeldiks, aga need on võimalused, mis meil on,» ütles Kulbergs.

Kommentaarid (20)

Märksõnad

Tagasi üles