:format(webp)/nginx/o/2025/04/27/16803818t1h0897.jpg)
Kiirmoe hiiglased tõstsid USA-s oma toodete hindu enne peatseid tolle, mis on varajane märk kaubandussõja võimalikust mõjust Ameerika tarbijatele, vahendab Bloomberg.
Bloombergi andmetel tõusis ilu- ja tervisetoodete populaarseima toote keskmine hind 51 protsenti, kusjuures mitme toote hind kahekordistus enam kui kaks korda. Kodu- ja köögitarvete ning mänguasjade puhul oli keskmine hüpe üle 30 protsendi, eesotsas massiivse 377 protsendilise hinnatõusuga 10-osalise köögirätikute komplekti puhul. Naiste rõivaste puhul oli tõus 8 protsenti.
Ameerika tarbijaid ootab ees aga korralik hinnatõus populaarsetel platvormidel nagu Shein ja Temu, kuna USA valitsus on otsustanud lõpetada senise soodustuse Hiinast ja Hongkongist saabuvatele alla 800-dollarise väärtusega väikepakkidele. See tähendab, et alates 2. maist kehtib paljudele nende kaupadele märkimisväärne 120-protsendiline impordimaks. Lisaks tõuseb saadetise kohta käiv tasu alates 2. maist 100 dollarini ja juunist veelgi.
Bloomberg vahendab, et nii Shein kui ka Temu on juba varem otsinud viise, kuidas vältida kaubandustolle. Shein on kaalunud tootmise osalist viimist Vietnami, samas kui Temu on suunanud Hiina tootjaid kaupa otse USA ladudesse tarnima. Enne uute maksude jõustumist on aga märgata ameeriklaste aktiivset varumist, mistõttu kasvasid märtsis ja aprilli alguses mõlema ettevõtte müüginumbrid.
Samal ajal on Shein juba asunud hindu tõstma – Bloombergi andmetel kallinesid paljud tooted USA-s 24.–26. aprillil keskmiselt 10 protsenti, mõned tooted eemaldati isegi müügilt, erinevalt Suurbritanniast, kus hinnad jäid stabiilseks.