:format(webp)/nginx/o/2025/04/23/16793866t1h2173.jpg)
Kodumaise tarbija ostujõu vähenedes on peamine võimalus toidutööstuse kasvuks ekspordis. Suure osa toidutööstuste ekspordist moodustab tooraine, mis näitab, et innovatsiooniks ja lisandväärtuse loomiseks on palju arenguruumi, ütles Bigbanki peaökonomist Raul Eamets tänasel toidutööstuse aastakonverentsil «Kuidas säilitada konkurentsivõime?».
«Julgen väita, et me ei ole toitu eksportiv riik, me ei väärinda seda piisavalt,» ütles Eamets. «Elanikkonna ostujõud on vähenemas. Seda kinnitab ka fakt, et üle 50% ostukorvist moodustavad allahinnatud või kampaaniatooted. Tänavu prognoositakse hinnatõusuks 5-6 protsenti. Veidi suurem on küll palgakasv, aga tulumaksu tõus ja maksukoormuse kasv vähendavad ostujõudu veelgi ja tarbija muutub hinna suhtes veelgi valivamaks.»