Päevatoimetaja:
Erkki Erilaid
Saada vihje

Lihavõtted toovad kohvikutesse erilised maiustused ja heeringavaagnad

Maiustus makroon Ristikheina kohvikus.
Maiustus makroon Ristikheina kohvikus. Foto: Ristikheina kohvik

Kevadpühad on paljude jaoks aeg, mil peolauale otsitakse midagi erilist. Kohvikud ja pagariärid vastavad sellele ootusele hooajaliste maitsete ja temaatiliste maiustustega – alates klassikalisest pashast kuni tibukujuliste makroonide ja jänesenäoliste kookideni välja.

Paljudel klientidel on tekkinud ootus temaatiliste pühadetoodete järele. «Klient ootab pühade puhul midagi maitsvat ja lihavõttehõngulist lauale,» ütleb Pagaripoiste müügijuht Piret Tamm. Nende valikusse lisanduvad lihavõtteks nii traditsiooniline kulitš kui ka temaatiliselt kaunistatud tordid ja koogid. «Kindlasti üks populaarsemaid eritooteid on Kulitš, millel on tekkinud oma kindel ostjaskond. Kuid ka üldisemalt oodatakse, et rohkelt oleks valikus just peolauale sobivaid tooteid.»

Kulitš on lihavõttesai, mida süüakse pasha kõrvale.

Ristikheina kohviku meeskond kinnitab samuti, et inimesed ootavad kevadpühade ajal temaatilisi tooteid. Nii ongi nad oma valikusse lisanud hulga lihavõttetooteid – tibukujuline hiigelmakroon, jänesekujuline sefiirikoogike, lihavõtte pulgakoogid ja muidugi klassikaline pasha. «Munadepühadel on kindlasti hästi oluline toote välimus. Kevadpühade puhul kasutame õrnu, pastelseid värve ja kaunistuselemente. Ei puudu ka šokolaadist munad, jänkud ja lillekesed. Pasha, tibumakroon ja beseekorvike on meie menüüs juba aastaid olnud, aga iga aasta lihvime tooteid veelgi paremaks,» räägib üks Ristikheina kohviku omanikest Sandra Veeremaa.

Maiustus Ristikheina kohvikus.
Maiustus Ristikheina kohvikus. Foto: Ristikheina kohvik

Eesti inimene armastab traditsioonilisi maitseid ja viimasel hetkel tellida

Veeremaa sõnul lähtutakse pühademenüü koostamisel eelkõige sellest, mida ise tähtpäeval maiustada soovitakse. «Osa tooteid võetakse väga soojalt vastu, teised mitte. Uuemad tooted, millega viimastel aastatel katsetanud oleme, on näiteks pulgajäätis «Tibu». Eelmine aasta proovisime profitrooli virsikuga, aga see ei olnud kahjuks suur hitt-toode. See aasta (reedest) tuleb müüki kohupiimatasku, mis on inspireeritud lihavõtetest, mis loodetavasti soojalt vastu võetakse.»

Eestlane armastab traditsioonilisi ja lihtsaid maitseid. «Pasha versus porganditort? Siin on pigem näidanud, et munadepühal pole mõtet uhket torti leiutama hakata. Inimene armastab kohupiima pashat! Just meie pasha on saanud paljude lemmikuks ja seda alati oodatakse lihavõtete ajal. Meie salanipp on teha seda kodumaise marmelaadiga,» lisab Veeremaa.

Nii Pagaripoisid kui Ristikhein tõdevad, et aastate jooksul on inimeste elutempo üha enam kiiremaks läinud, mistõttu ärkab Eesti inimene sageli viimasel hetkel ja leiab siis tee pagariteni läbi Wolti. «Me oleme lähtunud sellest, et kõigil pole meeles 48 tundi ette oma tellimust vormistada ja oleme teinud selleks puhuks hulga eritooteid ettenägevalt,» räägib Veeremaa. Ka Pagaripoisid näevad, et pühadeperioodil on kiirelt peolauale toidu tellimine läbi Wolti aktiivsem kui tavaliselt. «Tellitakse nii magusat kui soolast. Näiteks on populaarsed erinevad vaagnad ning kilu- ja heeringaampsud.»

Lihavõtte erimenüüd sünnivad kohvikutes sageli traditsioonide, kaasaegsete trendide ja meeskonna sisemise maitsekoosluse põhjal. Visuaalne pool – kevadised värvid, jänesed, tibud – on paljude jaoks olulisel kohal. Nii näitabki kohvikute kogemus, et aastast aastasse suureneb klientide ootus ja huvi just temaatiliselt kaunistatud toodete vastu.

Kommentaarid
Tagasi üles