Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Tiivapragude remont takerdab A380 tootmist

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
A380.
A380. Foto: SCANPIX

Airbus peab kärpima oma lipulaeva A380 tootmist, kuna parandamist vajavad firmale kohmetust valmistanud praod hiigellennukite tiibades.

A380 lennukite tootmistempot aeglustatakse 2,7 lennukilt kuus 2,3 peale – järgmiseks kaheks kvartaliks. Selle ajaga üritatakse teha korda vigased komponendid lennuki tiivakonstruktsioonis.

Lennukitootja kinnitab, et see samm ei tohiks takistada neid täitmast tänavust eesmärki: anda klientidele üle 30 A380 lennukit. Küll aga võib tootmistempo aeglustumine tuua kaas tarnete vähenemise tuleval aastal.

A380 on Airbusi kõige olulisem toode, iga lennuk maksab hinnakirja alusel 389,9 miljonit dollarit. Mullu Qantase A380 tiibades avastatud praod andsid aga firma tehnoloogilisele kompetentsile tõsise hoobi.

Probleem on tekitanud suuri pingeid suhetes mõnede klientidega. Maailma suurima A380 pargiga Emirates Airlinesi töö on olnud tõsiselt häiritud, kuna hiigellennukid tuli ajutiselt liinidelt maha võtta, kuni tiivad korda tehti.

Samasugused remonditööd on nüüd kavas ka Airbusi Toulouse’i tehases, kus uusi A380 ehitatakse.

Tehasetöölised tugevdavad L-kujulisi alumiiniumist toendeid, mis ühendavad lennuki tiiva metallist kesta sisemiste konstruktsioonidega.

Mõrasid on avastatud 23 juba kasutuses oleva A380 tiivades, Toulouse’i tehases leitakse defektsetele detailidele praegu ajutine lahendus.

Tänavu neljandaks kvartaliks loodab Airbus saada regulaatoritelt heakskiidu uuele toendi versioonile, mis tõenäoliselt tehakse tugevamast alumiiniumist ja mis kujutaks endast permanentset lahendust tiibade pragunemise probleemile.

Lennukite kontrollimiseks väljastas jaanuaris korralduse Euroopa Lennundusohutusamet (EASA), olles jõudnud järeldusele, et üks kahest erinevast mõrade liigist võib mõjutada lennuki töökindlust tervikuna.

Tänase seisuga on 71st töös olevast A380st läbi vaadatud 24 lennukit, vaid ühe tiibades neist ei avastatud pragusid.

Copyright The Financial Times Limited 2012

Märksõnad

Tagasi üles