Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Kas Microsoft on Bingi salaja müügile pannud?

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kalev Aasmäe
Copy
Microsofti tegevjuht Steve Ballmer.
Microsofti tegevjuht Steve Ballmer. Foto: SCANPIX

Microsofti ametlike teadete kohaselt on Bingi otsingumootor üks firma tuumväärtuseid, kuid kas tegelikult üritatakse sellest salaja lahti saada?

Nii Microsofti juhtivate töötajate, kui ka aktsiaomanike seast on viimase aasta jooksul tulnud pidevalt ettepanekuid Bingist loobuda, kuid firma tegevjuht Steve Ballmer on avalikkuse ees kategooriliselt selle võimaluse vastu, vahendab CNET.

«Bingi otsingumootor on üks firma strateegilisi tuumvarasid, mis pakub kasu ja tuge ka firma teistele toodetele ja teenustele», kõlab Microsofti ametlik seisukoht.

Microsofti pressiteadete järgi ootavad Bingi ees suured investeeringud, kuna firma soovib seda integreerida oma uute toodete ja pilvetehnoloogiaga ning palkab aina rohkem nimekaid ja kõrgepalgalisi spetsialiste seda arendama. Mitmed Microsofti juhtivtöötajad näevad Bingi tulevikku aga ainult Google'i otsingumootorit ärritava konkurendina, mitte Microsofti  keskse rakendusena. Sellise hoiaku võtmisel on niigi kahjumit tootvasse otsingumootorisse edasine investeerimine aga selge hullumeelsus.

Selle segaduse taustal pole ime, et osa Microsofti juhtivtöötajaid on aina rohkem toetamas ideed, et strateegilise käiguna oleks kasulikum Bingist hoopis müümise abil lahti saada.

New York Timesi andmetel kuulati  Microsofti läbirääkijate poolt Bingi võimaliku müügi asjus maad juba üle aasta tagasi, kuid potentsiaalne ostja Facebook keeldus sel hetkel tehingust, põhjendades seda firma muudele arengusuundadele keskendumisega, samas ei olnud ka Microsofti juhtkond toona müügi vajalikkuse suhtes ühel nõul. Üksmeelt Bingi tuleviku suhtes ei ole maailma ühes juhtivas tarkvarafirmas siiani tekkinud.

Bingi müümine võib New York Timesi arvates aga uuesti päevakorda tulla seoses hiljuti sõlmitud Facebooki ja Microsofti koostööleppega, mille käigus müüb Microsoft Facebookile erinevaid AOLi patente.

Tagasi üles