Päevatoimetaja:
Angelina Täker
Saada vihje

Eesti jaekaubanduse maht kasvas jõudsalt

Jaekaubandus
Jaekaubandus Foto: Toomas Huik

Eurostati andmetel suurenes Eesti jaekaubanduse maht veebruaris kuuvõrdluses 2,2 protsenti ja aastavõrdluses 5,2 protsenti, olles mõlemas arvestuses Euroopa Liidu (EL) järsemate tõusude seas.

Võrreldes jaanuariga kasvas EL-is näitaja 0,2 protsenti ja euroalal 0,3 protsenti, aastavõrdluses vastavalt 2 protsenti ja 2,3 protsenti, teatas Eurostat.

Üle-eelmisel kuul kasvas kuu varasemaga võrreldes euroalal nii toidu-, joogi- ja tubakatoodete kui mitte-toidukaupade jaemüük 0,3 protsenti. Kütuste müük suurenes 0,2 protsenti. EL-is suurenes toidu-, joogi-, ja tubakatoodete ning mitte-toidukaupade müügimaht 0,2 protsenti, mootorikütuste müük aga 1,4 protsenti.

Liikmesriikidest, mille kohta Eurostatil on andmeid, suurenes jaemüügi maht kuuvõrdluses enim Küprosel, 4,7 protsenti. Järgnes Eesti, seejärel 1,7 protsendiga Leedu. Müügimaht vähenes kuuga enim 1,7 protsenti Bulgaarias, 1,4 protsenti Hollandis ja 1,2 protsenti Poolas.

Aastaga tõusis euroalal mitte-toidukaupade müük 2,5 protsendi võrra, toidu-, joogi-, ja tubakatoodete müük 1,9 protsenti ja mootorikütuste müügimaht 0,7 protsenti. EL-i arvestuses suurenes mootorikütuste müük 1,2 protsenti, toidu-, joogi-, ja tubakatoodete müük 1,4 protsenti ja mitte-toidukaupade müük 2,5 protsenti.

Liikmesriikide seas langesid jaekaubanduse mahud aastaga enim 1,5 protsenti Poolas, 1,4 protsenti Slovakkias ja 1,2 protsenti Hollandis. Jaemahu suurimat kasvu nähti aastavõrdluses 10,3 protsenti Luksemburgis ja 8,5 protsenti Küprosel. Eesti asetus järjestuses kolmandale kohale.

Kommentaarid
Tagasi üles