Eriliselt tuleks tähelepanu pöörata asjaolule, millisest riigis on sõiduk toodud, näiteks Eesti, Läti, Soome, Rootsi kasutavad talveperioodil teede libedustõrjeks erinevaid kemikaale, mille tagajärjel sõidukil esinevad kindlasti mingid kere rooste või korrosioonikahjustused, kuid näiteks Saksamaal kümme aastat kasutuseloleval isegi suure läbisõiduga sõidukitel tavaliselt need puuduvad.
Kuidas näeb välja auto kapotialune? Kas mootoril lekib kuskil õli, kas kummivoolikud ja juhtmed on pragunenud, kas on lahtisi juhtmete või voolikute otsi, kas jääb silma, et mõni detail ei ole korrektselt paigas või on lihtsalt sobimatu teiste detailidega. Selliste ilmingute esinemine võib kaasa tuua hilisemaid suuri kulutusi sõiduki korrastamisel.
Pöörake tähelepanu heitgaasidele, mida saab kontrollida tehnilise ülevaatuse kontrollpunktis vastavate seadmete abil.
Jälgige sõiduki kulumisastet – sõiduki istmekatete, käigukangi nupu, pedaalikatete kulumist. Kontrollige sõiduki mõõteriistade, lülitite, valgustus- ja kliimaseadmete jne korrasolekut.
Erilist tähelepanu tuleks pöörata sõiduki odomeetri näidule, kuna tihti just seda on sõidukil muudetud. Enamikul uutel mudelitel on läbisõidu näit kontrollitav tehasetähise alusel autoesindustes.
Tuvastatud on juhtumeid, kus näiteks Rootsist ostetud kolme aasta vanusel Volvol oli müügikuulutustes odomeetri näiduks märgitud 100 000 km, kuid autoesinduses defekteerimise käigus selgus, et tegelik läbisõit on sõidukil üle 500 000 km. Näiteks on autoturgudel tavaline, et isegi kümne või 20 aasta vanustel sõidukitel on odomeetri näiduks märgitud pisut üle 100 000 km.