Kui enamasti toimuvad üritused ilma tõrgeteta ning piletil märgitud ajal, tuleb siiski ette juhtumeid, kus üritus lükatakse edasi või sootuks tühistatakse. Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Ameti (TTJA) Euroopa Liidu tarbija nõustamiskeskus lahendab aastas ligi sadakond kaebust kauplejate osas, kes korraldavad kontserte või muid kultuuriüritusi, kuid ürituse tühistamise järgselt ei nõustu piletisoetajatele raha tagastama. Keskuse lauale jõudvad kaebused puudutavad nii Eesti kauplejaid, kes müüvad pileteid teistes liikmesriikides toimuvatele üritustele, kui ka välismaa ürituste korraldajaid, kes müüvad pileteid Eestis toimuvatele üritustele Eesti piletimüügiportaalide kaudu. Millele peaks kultuurihuviline pileteid soetades tähelepanu pöörama, selgitab TTJA EL tarbija nõustamiskeskuse valdkonnajuht Heldin Malmet.
Kelle poole pöörduda, kui üritus tühistatakse?
Aeg-ajalt ikka juhtub, et plaanitud kontsert tühistatakse, lükatakse tulevikku või ürituse sisu muutub sellisel määral, et pileti ostnud isik ei oleks selliselt muudetud üritusele algselt minna soovinud. Tarbijale on siinkohal oluline teada, et pileti raha tagastamise eest vastutab ürituse korraldaja, mitte portaal, kust piletid soetati.
Teatud juhtudel ostab ka piletimüügiportaal piletid tagasi, kuid see toimub ainult koostöös ürituse korraldajaga ning nendevahelise kokkuleppe alusel.
Kui piletimüügiportaali ja korraldaja vahel sellist kokkulepet ei ole, peab tarbija pöörduma otse ürituse korraldaja poole. Alles siis märkab nii mõnigi tarbija, et ta on Eesti piletimüügiportaali vahendusel ostnud pileti üritusele, mille korraldaja asub hoopis välisriigis. See tähendab, et tarbija peab edaspidi kontakteeruma välismaa kauplejaga ja tihti ka inglise keeles. Et see ei tuleks üllatusena, tasub juba enne piletite ostmist kontrollida, kes on ürituse korraldaja. Vastav informatsioon on kättesaadav piletimüügiportaalis. Kui ostad pileti müügipunktist, tasub enne ostu täpsustada, kes on korraldaja, kui seda teavet automaatselt ei jagata.