Päevatoimetaja:
Sander Silm
Saada vihje

Järsk kohvihinna tõus ei ole veel kaugeltki täismahus poodi jõudnud (4)

Copy
Kohvi hinnatõus maailmaturul pole veel täies ulatuses poodidesse jõudnud.
Kohvi hinnatõus maailmaturul pole veel täies ulatuses poodidesse jõudnud. Foto: Dmitri Kotjuh

Kohvi hind on viimase paari aastaga maailma­turul kahekordistunud. Eesti kauplustesse pole aga kogu hinnatõus terava konkurentsi tõttu veel kaugeltki üle kandunud.

Eestlased on kindlalt kohviusku. Kuigi hinnad on viimase poolaastaga lakke hüpanud, pole see kaupmeeste hinnangul kohvijoomist eriti vähendanud. Kohvi ostetakse valdavalt sooduspakkumistelt, kusjuures selle kauba puhul on selgelt näha, et tarbijad hääletavad jalgadega ehk ostavad kohvi nendest kauplustest, kus neile meelepärane sort parajasti soodsamalt müügil on.

Kuna 70–80 protsenti kohvist ostetakse kampaaniamüügist, kasutavad jaeketid neid pakkumisi nn sisseviskajatena. Inimesed meelitatakse odava kohviga kauplusesse ja lisaks ostavad nad sealt ka muud vajalikku.

Tagasi üles