Päevatoimetaja:
Angelina Täker
Saada vihje

Luksus kui investeering: kas osta Hermèsi käekott või selle ettevõtte aktsiaid?

Copy
Hermesi käekott
Hermesi käekott Foto: ZUMAPRESS.com / Scanpix

Porsche, LVMH, Hermès, Cartier, Ferrari – neid nimesid ei ole vaja luksuskaupade entusiastidele tutvustada. Need ei ole mitte ainult prestiižsed kaubamärgid, vaid ka börsiettevõtted, mille aktsiad on aastaid pakkunud investoritele korralikku tootlust. Kuid kumb on kasumlikum – investeerida luksustoodetesse või nende ettevõtete aktsiatesse? Luminori investeerimistoodete ja -teenuste juht Siim Uusma selgitab, mille järgi sellist otsust langetada.

Kõrgmoe käekotte, kellasid, autosid või isegi veine nimetatakse sageli luksusinvesteeringuteks. Osad neist toodetest võivad aja jooksul tõepoolest märkimisväärset kasumit toota, eriti kui tegemist on väljaandega, mida toodetakse ainult limiteeritud koguses.

«Luksuskaupade turg toimib teistsuguste reeglite järgi kui enamik traditsioonilisi sektoreid. Mitmekümne või isegi sadade tuhandete eurode väärtusega esemete hinda ei määra ainult materjalide kvaliteet, vaid ka disaini ainulaadsus, piiratud kättesaadavus ja tugeva kaubamärgi kuvand. Näiteks toodetakse Hermèsi käekottide mudeleid, nagu «Birkin» või «Kelly», vaid piiratud koguses ning need müüakse oksjonitel maha sageli palju kallimalt kui algne ostuhind. Sama kehtib ka kollektsioneeritavate kellade või haruldaste veinide kohta,» selgitas Uusma.

Tagasi üles