Päevatoimetaja:
Sander Silm
Saada vihje

Ekspert selgitab: millal kindlustus sõlmida maakleri vahendusel?

Copy
Pilt on illustratiivne.
Pilt on illustratiivne. Foto: Sander Ilvest / Postimees

Millal tuleks enda vajadustele vastava kindlustuskaitse saamiseks pöörduda maakleri poole ja millal küsida kindlustust otse seltsilt, selgitab Coop Panga kindlustuse äriliini juht Raivo Piibor.

Statistika näitab, et Eestis juhtub igal aastal tuhandeid kodu- ja liiklusõnnetusi ning ootamatuid terviserikkeid, mis võivad mõjutada mitte ainult rahakotti, vaid ka elukvaliteeti. Seetõttu on oluline kaitsta end halvima eest.

Ära vali kindlustust ainult hinna järgi

Kuigi kõige lihtsam viis kindlustuse leidmiseks võib tunduda internetiotsing märksõnaga «kindlustus» kiputakse siis liialt keskenduma hinnale ja muud tingimused, mis puudutavad omavastutust, hüvitatavat summat ja välistusi, jäävad kahe silma vahele.

«Tihti ei tea kliendid, kuidas kindlustuslepingu peensusi lugeda ja milliseid detaile võrrelda,» selgitab Coop Panga kindlustuse äriliini juht. «Maakleri roll on mitte lihtsalt poliisi müüa, vaid vaadata läbi kõik tingimused ja veenduda, et see, mida klient vajab, on ka tegelikult kindlustatud. Kahjujuhtumi korral seisab kindlustusmaakler kindlustatu õiguste eest,» lisab ta.

Samuti tuleks Piibori sõnul võrrelda omavastutuse määrasid – suur omavastutus tähendab, et väiksemate kahjude korral tuleb suurem osa summast lõpuks kindlustatul endal tasuda. Kui pikka aega oli kodukindlustuse omavastutus 100 eurot, siis tänaseks on see paljudes seltsides tõusnud 300 euroni. Samas leidub võimalusi, kuidas seda summat allapoole saada. Näiteks võib mõnes kindlustusseltsis vähendada omavastutust mitmekümne euro võrra kui sõlmida kindlustuslepingud mitmele erinevale tootele või objektile.

Maaklerid aitavad valida

Kindlustusseltsid müüvad kindlustuskaitset otse klientidele ja vastutavad kahjude hüvitamise eest. Seltsi peamine huvi on müüa oma tooteid ja tagada endale soodsad tingimused.

Kindlustusmaaklerid seevastu tegutsevad kliendi esindajana, pakkudes erapooletut valikut eri seltside pakkumiste vahel. Näiteks peavad kindlustusmaaklerid klientidele esitama vähemalt kolme kindlustusseltsi pakkumised, tagades sellega objektiivse valiku.

Sageli võib maakleri kaudu saada soodsamaid pakkumisi kui otse kindlustusseltsist, kuna maakleril on juurdepääs eksklusiivsetele tingimustele ja allahindlustele. Kliendile on oluline teada, et maakleri teenus on tasuta – oma vahendustasu saavad maaklerid kindlustusseltsilt, mitte kliendilt.

Hinnavahed turul võivad olla mitmekordsed. Näiteks 5-6 aastat vana Kia Proceedi kaskokindlustusel võib kalleim pakkumine olla odavaimast suisa kolm korda kõrgem. Sama auto liikluskindlustusel võib odavaima ja kõrgeima pakkumise hinnavahe olla aga koguni kuuekordne, ulatudes paarisajast eurost kuni 1500 euroni aastas.

Konkreetne pakkumine sõltub loomulikult auto margi ja võimsuse kõrval ka kindlustajast, tema vanusest, kogemusest, kui palju on ta liiklusõnnetustesse sattunud jne.

Kindlustusmaakleri kaudu saab klient seega tasuta ülevaate kindlustusturu hetkeseisust ning võimaluse leida endale hinna ja tingimuste poolest sobivaim kindlustuskaitse.

Kumba eelistada – maaklerit või seltsi?

Kindlustusmaakleri kasutamine annab olulisi eeliseid, kuid standardsete kindlustustoodete puhul, kus tingimused on üldjuhul sarnased ning valikut ei ole vaja pikalt kaaluda, võib sõlmida lepingu ka otse maakleriga. Samuti võib kindlustusseltsiga otse poliisi sõlmimine sobida neile, kes eelistavad vahetut kontakti kindlustusfirma esindajaga või teavad täpselt, mida soovivad ning on valmis ise rohkem aega kulutama hindade ja tingimuste võrdlemisele.

Lõpuks sõltub kindlustusseltsi või -maakleri eelistamine paljuski inimese isiklikest eelistustest ja olukorrast. Standardlahenduse või heade tingimuste korral võib pakkumise võtta otse kindlustusseltsist. Eriti kasulik on maakleri abi aga olukorras, kui klient pole kindel, milline kindlustusselts pakub tema vajadustele parimat lahendust.

Tagasi üles