Kuna rahakamad tarbijad on surumas alla oma nälga luksuskaupade järele, on tööstusharu, mida varem peeti languskindlaks, saanud raske hoobi ning eriti annab see tunda Prantsusmaal, luksuslike moekaupade sünnimaal.
Säästuaeg jõuab ka luksusärisse
Kõrgklassi kauplused USAs olid nukrateks tunnistajateks, kuidas seekordne jõulumüük eelmisega võrreldes kahvatus; Tokyos tühistas Loius Vuitton oma plaanid avada kauplus, mis olnuks terve keti suurim ja säravam, kirjutab ajakiri Saldo.
Kui Chanel teatas hiljuti 200 töötaja koondamisest, mis on vaid veidi üle protsendi firma 16 000-pealisest personalist, tituleeris Prantsuse päevaleht Le Parisien selle teate pommuudiseks ning telekanal LCI kirjeldas seda kui tõsiseimat tagasilööki firma ajaloos alates 1939. aastast, mil algas Teine maailmasõda.
Kuid paradoksaalsel kombel valitseb Prantsusmaal teatav rahulolu selle üle, et kohati valimatuks laristamiseks muutnud luksusajastu on läbi ja rohkem reaalsusega kooskõlas olev prantslaslik elustiil taas pead tõstab.
Kui maineka juveelifirma Mauboussin tegevjuht Alain Nemarq pakkus ühes intervjuus välja, et üha uute luksuskaupade turuletoomise asemel peaks terve luksustööstus enda päästmiseks hindu alandama, siis mitmed prantsuse intellektuaalid soovivad minna märksa kaugemale ja matta maha terve luksustööstuse kui märgi rahvuslikust puritaanlusest.