Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel
Saada vihje

Keskkonnaamet ja RMK korraldasid kobarkäki: kahjustati nii loodust kui pandi pausile Rail Balticu rajamine (27)

Hetkel vääriselupaikade tõttu raiekeelu all olev riigimaa Pärnus on potentsiaalselt ettevõtjatele magus krunt, mis jääb tulevase Rail Balticu kaubajaama kõrvale.
Hetkel vääriselupaikade tõttu raiekeelu all olev riigimaa Pärnus on potentsiaalselt ettevõtjatele magus krunt, mis jääb tulevase Rail Balticu kaubajaama kõrvale. Foto: Martin Pedaja

Riigikontrolli auditist selgub, et keskkonnaamet andis seesmise korralageduse tõttu välja raielube metsise elupaikade kaitseks kavandatud asendusaladel Lõuna-Pärnumaal. Seetõttu tuli hüvituseks määrata senisest 26 korda suurem piiranguala ja lisaks viivitas raie Rail Balticu raudteetrassi planeerimist ligi seitse kuud.

Kuigi nii keskkonnaamet kui ka Riigimetsa Majandamise Keskus (RMK) teadsid, millised metsad ja nende puhveralad olid mõeldud asendama ohustatud metsiste elupaiku, mis Rail Balticu rajamise tõttu hävinevad, andis keskkonnaamet RMK-le raieload, mille tõttu raiuti teiste metsade kõrval maha ka 17 hektarit kõige väärtuslikumat metsiste elupaigaks plaanitud metsa, selgus riigikontrolli auditist.

Kokku andis keskkonnaamet välja raielube RMK-le ja erametsaomanikele 1183 hektaril (RMK osa sellest oli 1108 hektarit), kuid sellest suuremat osa ei jõutud siiski ära raiuda.

Kommentaarid (27)
Tagasi üles