/nginx/o/2025/03/06/16698988t1h314a.jpg)
Saksamaa lennundushiid Lufthansa teatas neljapäeval, et 2024. aasta kasum kukkus olulisel määral, kuna raske aasta oli täis streike, hinnatõuse ja uute lennukite tarnetega hilinemist ning samuti kadus aur koroonapandeemia järgsest reisimislainest.
Saksamaa lennundushiid Lufthansa teatas neljapäeval, et 2024. aasta kasum kukkus olulisel määral, kuna raske aasta oli täis streike, hinnatõuse ja uute lennukite tarnetega hilinemist ning samuti kadus aur koroonapandeemia järgsest reisimislainest.
Grupp andis teada, et puhaskasum oli 1,38 miljardit eurot, mis on aasta varasemaga võrreldes 18 protsendi võrra vähem.
Firma mullune käive oli 37,6 miljardit eurot, mida on 2023. aastaga võrreldes kuus protsenti enam.
Jaanuaris selgus, et Lufthansa on saanud ametlikult Läti rahvusliku lennufirma Air Balticu strateegiliseks investoriks. Lufthansa Group investeerib 14 miljonit eurot ja saab selle eest konverteeritava osaluse, mis moodustab Air Balticust 10 protsenti. See osalus muutub tavalisteks aktsiateks pärast Air Balticu börsile minekut (IPOt).
Hoolimata Lufthansa investeeringust, plaanib Läti valitsus säilitada vähemalt 25-protsendise osaluse Air Balticus pärast IPOt. Lisaks saab Lufthansa esindaja koha Air Balticu nõukogus, kui investeering 2025. aasta teises kvartalis lõpule viiakse sõltuvalt regulatiivsetest heakskiitudest.
Lennundusekspert Toomas Peterson ütles Postimehele, et tehing on Saksa lennufirmale kasulik, sest nad saavad pärast tehingut kasutada Air Balticu turunduskanaleid. «See maksab lennunduses,» selgitas ta.
Siiski pole Petersoni hinnangul tehingul suurt mõju, sest Lufthansa osalus Air Balticus on väike.