Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel
Saada vihje

AMTEL: uute sõidukite müüginumbrid langesid rohkem kui poole võrra

Copy
Autoesindused. Uued autod. Autosalong.  LX Motors Viljandis.
Autoesindused. Uued autod. Autosalong. LX Motors Viljandis. Foto: Elmo Riig / Sakala

Veebruaris tegi uute sõiduautode turg Eestis küll jaanuariga võrreldes väikese tõusu, kuid müük jäi siiski tagasihoidlikuks, märkis Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Liit (AMTEL).

Eestis müüdi veebruaris 624 uut sõiduautot ehk 56,7 protsenti vähem kui eelmise aasta veebruaris. Tänavu kahe kuuga on tarbijad ostnud 1155 uut sõiduautot, mida on möödunud aasta sama perioodiga võrreldes 61,7 protsenti vähem.

Suurima osakaalu veebruari kogumüügist moodustasid hübriidautod 60,3 protsendiga. Elektriautosid müüdi 59 ja nende osakaal oli 9,5 protsenti.

Populaarseimate automarkide esikolmiku moodustasid Toyota 134 müüdud sõidukiga, Škoda 105 ja Dacia 55 müüdud autoga. Mudelitest oli populaarseim Toyota Corolla 58 müüdud autoga, järgnesid Škoda Octavia 45 ja Toyota RAV4 34 müüdud autoga.

Jätkuvalt on miinuses ka tarbesõidukite müüginumbrid – veebruaris anti klientidele üle 217 uut tarbesõidukit ehk 44,4 protsenti vähem kui mullu veebruaris. Kahe kuu kokkuvõttes on võrreldes eelmise aastaga müüdud 49 protsenti vähem tarbesõidukeid. Automarkidest olid edukaimad Toyota, Ford ja Renault. Veokite segmendis tegi parima tulemuse Scania.

Tagasi üles