«Kuigi automaks on viimasel ajal ühiskonnas suurt kära tekitanud, näitavad uuringu tulemused pigem seda, et uue sõiduki soetamine on inimeste jaoks vajalik ja oluline väljaminek, seega üldjuhul see nende otsust suurel määral ei mõjuta. Kui on ikkagi autot vaja, siis tuleb selle ost ette võtta vaatamata sellele, milline on seis maksudega. Seda kinnitab fakt, et ka Lätis ja Leedus on ligikaudu viiendikul inimestest plaanis järgmise 12 kuu jooksul auto osta, seega ei ole Eesti protsent teiste Balti riikidega võrreldes kuidagi madalam,» sõnas Veho sõiduautode ärivaldkonna juht Keijo Kaasik.
Seda kinnitab Kaasiku sõnul tulemus, et 60 protsendi eestlaste jaoks on auto siiski transpordivahend ehk asi, mida on igapäevaste asjade ajamiseks lihtsalt vaja, seega on mõistetav, et sellise eluks olulise vahendi ostu ei lükata võimalusel liiga kaugele edasi. Oluline osa vastanutest (35 protsenti) viitas ka sellele, et auto puhul on nende jaoks lisaks transpordivahendile oluline see, milline auto neil on ja milline see välja paistab.
Elektriliste ja hübriidsõidukite puhul on inimesed võrdlemisi neutraalsed – 58 protsenti vastanutest tõi välja, et nad kaaluksid uue sõiduki soetamisel elektrilist või hübriidmasinat kas mõnel määral või üsna kindlalt. Umbes viiendik (23 protsenti) ei valiks endale taoliste tehnoloogiatega autot mingil juhul.
«Praegu oleme jõudnud ilmselt teatavasse vahefaasi, kus elektrilised ja hübriidsõidukid on muutunud turul kahtlemata normiks, kuid jätkuvalt on osa tarbijatest, kes on nende suhtes ettevaatlikud. Samas võib selgelt väita, et suur osa turust on uued tehnoloogiad omaks võtnud ja nende soetamist kaalutakse uue masina muretsemisel tõsiselt. Autovaldkonnas laiemalt näeme, et vähemalt osalt elektrilised sõidukid ei ole kuhugi kadumas, seega eeldame, et see osakaal tulevikus pigem tõuseb,» rääkis Kaasik. «Tunnetame seda ka müügisalongides üle Eesti, kus varasemaga võrreldes on rohkem huvi nii laetavate hübriidide kui ka täiselektriliste autode osas. Sealjuures on huvi isegi suuremas mahus näha kasutatud autode ostukäitumises,» lisas Kaasik.
Autode arvu poolest on siiski enamikus majapidamistes üks auto. Seda kinnitas veidi üle poole ehk 57 protsenti vastanutest. 34 protsendil majapidamistest on kaks autot ja väiksema osa ehk 8 protsenti moodustavad inimesed, kelle majapidamises on isegi enam kui kaks sõidukit. 2 protsendil vastanutest ei ole ühtki autot.
Veho tellimusel tegi küsitluse uuringufirma Innolink. Küsitluses osales 2930 üle 17-aastast inimest üle Baltikumi ja see toimus perioodil oktoober-november 2024. Eestist osales uuringus 957 inimest.
Veho AS on kaubamärgi Mercedes-Benz autoriseeritud müügi- ja teenindusettevõte Eestis. Veho on Soome päritolu autondusettevõte, mis tegutseb lisaks Soome turule ka Rootsis ning kõikides Balti riikides.