Päevatoimetaja:
Erkki Erilaid
Saada vihje

Mobiilifirma tühistas ootamatult Mobiil-ID lepingu. Mida ette võtta?

Copy
Mobiil-ID või Smart-ID sertifikaatide peatumine paneb elu sõna otses mõttes pausile, kuna ilma nendeta pole võimalik teha ei pangatehinguid ega allkirjastada dokumente.
Mobiil-ID või Smart-ID sertifikaatide peatumine paneb elu sõna otses mõttes pausile, kuna ilma nendeta pole võimalik teha ei pangatehinguid ega allkirjastada dokumente. Foto: Mihkel Maripuu

Postimehe poole pöördus telekomiettevõtte Elisa klient, kellel oli ettevõte tühistanud ootamatult Mobiil-ID lepingu. Kuidas selles olukorras käituda ja miks üldse võidakse Mobiil-ID sertifikaadid tühistada?

Elisa tootespetsialist Kristel Mägi toonitas, et Elisa lõpetab lepingu ja tühistab Mobiil-ID sertifikaadid vaid äärmiselt harvadel juhtudel, näiteks juhul, kui ettevõttel on põhjendatud alus arvata, et dokumenti on kuritarvitatud. «Seega tõenäoliselt võib siin pigem olla tegemist üllatavalt levinud olukorraga, kus kasutaja on sõlminud Mobiil-ID lepingu, kuid tema number on kolmanda osapoole nimel (tööandja, partner vm) ning kolmas osapool on lõpetanud kasutaja Mobiil-ID lepingu, aga teenuse kasutaja pole sellest otsusest teadlik või on selle info unustanud,» ütles ta.

Mägi tuletas meelde, et Mobiil-ID sertifikaadid on alati seotud konkreetse dokumendiga, ehk siis ka dokumendi vahetusel on vaja sõlmida uus leping ning sertifikaadid ka ise kehtivad 5 aastat. Kui sertifikaadid aeguvad, tuleb Mobiil-ID kasutajal või lepingu omanikul leping lõpetada. Sertifikaatide aegumisel saadame Mobiil-ID kasutajale SMSi 30 ja 7 päeva enne sertifikaatide kehtivuse kaotamist.

Tagasi üles