Kui mõne inimese puhul võivad uuemad kolleegid arvata, et ta ongi tõre ja eemaletõukav, siis tuleb meeles pidada, et selliseks inimeseks ei sünnita. Sinna jõutakse pea alati liigse koormuse ja pinge all.
Ning kui sinna punkti on välja jõutud, võib inimesel endal olla raske näha, et probleemiks pole mitte teised, kes teda aidata üritavad, vaid pigem tema enda väsimus ja ülekoormus. Tuntakse, et kui keegi teine sekkub, võib see kõik ära rikkuda, seega tehakse endast kõik, et hoida kõik vaid enda käes, suurendades nii veelgi stressitaset. Selle tulemusel muututakse veelgi tõredamaks ja kriitilisemaks, mis omakorda tõukab teisi veelgi rohkem eemale ja tekitab inimeste vahel veelgi rohkem pingeid. Justkui nõiaring.
Ning see on olukord, mille lahendamine võib tihti juhi jaoks olla üüratult keeruline. Mitmes mõttes on läbipõlemisega isegi lihtsam tegelda kui toksiliseks muutunud spetsialistiga, kuna läbipõlemine on pigem üsna selge lõpp-punkt. Aitab enamasti ainult puhkus, töökoormuse ajutine vähendamine ja toetuse pakkumine. Inimest, kes keeldub probleemi tunnistamast ja juba eos kõiki tõrjub, on hoopis keerulisem aidata. Või isegi kui teda üritatakse aidata – andes näiteks talle toeks veel mõned spetsialistid – hirmutatakse viimased õige kiiresti minema. Tihti lausa ettevõttest välja.
Mida juht teha saab?
Juhi roll on nendes olukordades äärmiselt delikaatne. Esmalt tuleb tõdeda, et alati ei ole võimalik kõiki probleeme lahendada. Pingutava, ent ebameeldivaks muutunud, spetsialistiga töötamine nõuab kannatlikkust ja hoolikat lähenemist, kuid ühte töötajat ei saa lõpuks tiimist ette tõsta ega tema ümber munakoortel käia. Samas võib jõuline sekkumine asja hoopis hullemaks muuta.