2024. aasta lõpus tehti tehinguid kindlasti mõnevõrra 2025. aasta esimese kvartali arvelt, ent pärast seda hakkab turg vaikselt ja stabiilselt taastuma ning jõuab 2023. aasta tasemele. See ongi aasta, millega peaksime hetkel prognoose võrdlema, sest 2024. aasta tulemused olid automaksuseadusega kunstlikult tekitatud. Ilma seaduseta me sellist müüki näinud ei oleks. Kui vaadata 2024. ja 2025. aastat koos, siis on turg jätkuvalt stabiilses kasvus ja seda ka tuleval aastal.
Selle aasta automüügile aitavad kaasa ka ärikliendid, kes aasta lõpus naljalt ostubuumiga kaasa ei läinud. Ettevõtted ja organisatsioonid teevad oma otsuseid enamasti vajaduspõhiselt ja kaalutletult ehk sõidukeid ette seisma ei ostetud. Kui tänavu tekib autopargi uuendamiseks vajadus, siis küllap seda ka tehakse. Küll aga muutub ilmselt see, milliseid sõidukeid ärikliendid ostavad.
2025. aastal on keeruline neil automüüjatel, kes soosisid automaksueelse ostubuumi tekkimist ja veensid tarbijaid uut sõidukit ostma 2024. aasta sees. Osadele ostjatele tähendas see ebasoodsaid ja buumist tingitud otsuseid. Näiteks auto järelturu väärtus viie aasta pärast on kindlasti väiksem 2024. aastal registreeritud sõidukil kui 2025. aasta sõidukil, kuid sellega ostjad ehk ei osanud arvestada.
Kõige tavapärasem on tänavu olukord neil automüüjatel, kes pakuvad mitmekülgset automargi- ja mudelivalikut. Automaksu valguses hakkavad tarbijad pingsamalt jälgima, millist sõidukit osta, kuid vaevalt sõiduk seetõttu soetamata jääb. Automaksuga harjutakse ning tulevikus on see osa automüügiprotsessist.
Uute autode registreerimisel näeme sel aastal kindlasti elektriautode ja pistikhübriidide kasvu. Sellele võib aidata kaasa kavandatav elektriautode toetuseelnõu, kui seda tehakse Eesti turgu ja keskkonnaeesmärke arvesse võttes ehk toetust saavad Eesti riigis juba arvel olevad kasutatud elektrisõidukid. Kui toetused laienevad ka imporditud elektrisõidukitele, siis teeb eelnõu meile pigem karuteene - autopark muutub vanemaks ning siinsete automüüjate turg kuivab kokku.