Päevatoimetaja:
Angelina Täker
Saada vihje

Joel Volkov: räägime reklaami kvaliteedist

Tartu maanteel 20. sajandi alguses ehitatud historitsistlik paekivist elamu- ja ärihoone, mille on projekteerinud tunnustatud arhitekt Otto Schott, on saanud kena uue kuue koos seal laiutava ekraaniga -huvitav, millega linnaosa arhitekt luges sellise lisandi põhjendatuks loeb?
Tartu maanteel 20. sajandi alguses ehitatud historitsistlik paekivist elamu- ja ärihoone, mille on projekteerinud tunnustatud arhitekt Otto Schott, on saanud kena uue kuue koos seal laiutava ekraaniga -huvitav, millega linnaosa arhitekt luges sellise lisandi põhjendatuks loeb? Foto: Tiit Mõtus.

Mis iganes rangemate piirangute seadmisel uutele välireklaamipindadele tuleb kaasata nii kogukondi, reklaamitegijaid kui ka turuosalisi. Avaliku ruumi korrastamisel peab valitsema arukus ja selgus, mitte lärmamine ja sihitu tõmblemine. Ning mis peamine – sellest peab linnarahva elukeskkond paranema, kirjutab reklaamiagentuuri Tank loovjuht ja turundajate liidu (TULI) juhatuse liige Joel Volkov.

Hiljuti läks Tallinna Linnavalitsuses lambike põlema ja linnaruumi korraldajad teatasid, et tänavapildist peavad taanduma välireklaamid. Vilkuvad ekraanid väidetavalt segavat autojuhte. Välimeediafirmadele tuli see kui välk selgest taevast – aastakümneid linnaga koostöös arendatud võrgustikud peavad kaduma? Ma pole õppinud liikluskorraldust ega ka meditsiini, et midagi arvata linnaametnike väidete kohta. Küll aga tean midagi reklaamist ja arhitektuurist – esimest tänu oma tööle ja teist tänu koolis õpitule.

Tallinn on viimastel aastakümnetel palju muutunud. Muutunud on tõmbekeskused, väga palju on ehitatud uusi hooneid ja uuendatud trasse ning rattateid. On tehtud häid ja halbu otsuseid, aga üks otsus tundub olevat krooniliselt tegemata jäänud – kuidas käsitleda kõigile metropolidele omast reklaamikihti, mis pea igat linna maailmas saadab.

Tagasi üles