Päevatoimetaja:
Angelina Täker
Saada vihje

Sõlmküsimus Kas Air Baltic püsib õhus?

Copy
Air Balticu lennukid Tallinna lennujaamas.
Air Balticu lennukid Tallinna lennujaamas. Foto: Mihkel Maripuu

Kui Air Baltic teatas uue aasta teisel päeval tuhandete lendude tühistamisest sel suvel ja sügisel, käis eestlaste südameist nõksatus läbi – kas Nordica pankrot ees ja lätlaste helerohelistes värvides lennufirma taga?

Kui olete unistanud Islandi külastamisest, on praegu selleks hea aeg. Näiteks juuni alguses võib Air Balticu otsereisiga Lennart Meri lennujaamast Keflaviki sõita 99,9 euroga. Tagasi 118,99 eurot, kui reisida pagasita.

Reykjavik on üks uus liin, mille Air Baltic tänavu Tallinnast avab. Kokku on uusi liine kolm, lendama hakatakse ka Barcelonasse ja Tiranasse. Kaks viimast on samuti põnevad sihtkohad. Lennuplaani kärbete järel jääb avamata otseliin Saksamaale Hamburgi, samuti lõppevad lennud Dubrovnikusse ja harvemini käib helerohelise sabaga lennumasin Kopenhaagenisse, kuue korra asemel neli korda nädalas.

Mure, et Air Balticut võib tabada Leedu ja Eesti rahvuslike lennufirmade saatus ehk pankrot, pole alusetu. Air Baltic on õhus ja lendab ning kohe-kohe jõuab Riiga ettevõtte uus Airbus, aga majandustulemused pole head. Ettevõtte viimase avaliku kvartaliaruande järgi kasvas mullu üheksa kuuga ettevõtte käive, liinide ja reisijate hulk ilusasti. Reisijaid oli üheksa kuuga 3,8 miljonit (aasta varem samal ajal 0,4 miljonit vähem), käive kasvas aasta varasemaga võrreldes 575 miljoni euroni (varem 510 miljonit), aga majandusaruande viimasele reale jäi miinus – kahjum 48,5 miljonit eurot.

Tagasi üles