Päevatoimetaja:
Romet Kreek
Saada vihje

Jaekauplused selgitavad, mis on müügimahu vähenemise põhjuseks (4)

Copy
Jaekaubandus
Jaekaubandus Foto: Toomas Huik

Statistikaameti avaldatud andmed näitavad, et mullu novembris vähenesid jaekauplusettevõtete müügimahud 4 protsenti, avaldades tugevat mõju kogumahule. Jaekaupluste sõnul on languse taga tarbijate hinnatundlikkus ja muutunud ostukäitumine.

Maxima kommunikatsioonijuht Janika Jaago tõdes, et Maxima müügistatistika vastab üldiselt turutrendidele. «Kui turu üldine müügimaht langes 4 protsenti, siis Maxima puhul oli langus 2,5 protsenti. Kuigi meie tulemus on veidi parem, näeme siiski teatavat vähenemist,» sõnas Jaago.

Ta tõi esile tarbijate ostukäitumise muutuse ning märkis, et järjepidevalt väheneb tavahinnaga toodete osakaal ostukorvis, samas kui soodushinnaga kaupade osakaal suureneb. «Inimesed otsivad täna ikkagi võimalikult soodsat ostukorvi, samuti jõuab korvi vähem nice-to-have tooteid. See trend jääb kaupmehi saatma ilmselt pikemaks ajaks,» nentis Jaago.

Tagasi üles