Soovitusindeks (NPS) on populaarne mõõdik, mis püüab hinnata klientide lojaalsust ja valmidust ettevõtet või teenust soovitada. Kuid nagu juhib tähelepanu koolitus- ja testostufirma Trendline Analytics juht Eero Palm, võib selle indeksi tõlgendamine olla problemaatiline, eriti kui küsimuse sõnastus on ebamäärane.
Tellijale
Koolitus- ja testostufirma juht Eero Palm ⟩ Milline oli 2024 aasta soovitusindeks? (1)
See artikkel on mõeldud neile, kes puutuvad oma töös kokku soovitusindeksiga (NPS) või kellelt oodatakse sellekohast arvamust. Ehk, aastat 2024 ei saa enam soovitada, sest see aasta on möödas. Samasugune teoreetiline probleem on ka NPS-i küsimuse olemuses endas. Kui küsida näiteks «Kuidas sulle meeldis aasta 2024?», siis tõlgendab vastaja seda tõenäoliselt kui küsimust üldise rahulolu kohta aastaga, mis on aga sisult ja metoodikalt hoopis teine küsimus.